1 938 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Handfat och badkar på samma pipa ?
Tänkte ha avloppsrör för ett badkar via golvbrunn 70mm och handfat på samma 70mm rör med en 50mm avstickare upp till handfatet. Badrummet ligger på entréplan.
Det är väl ok ? Kan dra separat till huvudstammen 110mm men blir fult och lite krångligt i tvättstugan under.
Alla avlopp i bottenvåningen går på egen pipa hela vägen ut till 3kammarbrunnen om det har någon betydelse.
Det är väl ok ? Kan dra separat till huvudstammen 110mm men blir fult och lite krångligt i tvättstugan under.
Alla avlopp i bottenvåningen går på egen pipa hela vägen ut till 3kammarbrunnen om det har någon betydelse.
Jag har sen 10år två golvbrunnar och handfat på samma 70avlopp. Dusch och badkar tappar i brunnarna. Aldrig haft tillstymmelse till problem men så ha jag nog aldrig tömt badet, duschat och spolat fullt i handfatet samtidigt men vem gör det.....
Klicka här för att svara
