N
Tänkte ha avloppsrör för ett badkar via golvbrunn 70mm och handfat på samma 70mm rör med en 50mm avstickare upp till handfatet. Badrummet ligger på entréplan.
Det är väl ok ? Kan dra separat till huvudstammen 110mm men blir fult och lite krångligt i tvättstugan under.
Alla avlopp i bottenvåningen går på egen pipa hela vägen ut till 3kammarbrunnen om det har någon betydelse.
 
Mycket vatten blir det från badet och inte säkert att golvbrunnen sväljer som den ska, öppnas fult för tappning så är tveksamt med att släppa det direkt i en golvbrunn, utan att det rinner ut på golvet, du får väl prova.
 
  • Gilla
L8F och 1 till
  • Laddar…
Kan inte tro att det ska vara något problem.
 
  • Gilla
nova383
  • Laddar…
Den som lever och använder det får se.
 
  • Gilla
nova383
  • Laddar…
Jag har sen 10år två golvbrunnar och handfat på samma 70avlopp. Dusch och badkar tappar i brunnarna. Aldrig haft tillstymmelse till problem men så ha jag nog aldrig tömt badet, duschat och spolat fullt i handfatet samtidigt men vem gör det.....
 
  • Gilla
nova383
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.