AndersS
Jaha, man fyller alltså själv handdukstorken med vatten som sedan värms med el. Jag känner bara till elektriska som är fyllda med olja vid leveransen.
Kan vara bra att känna till.

Timer på sommaren, alltid på på vintern.

Henri skrev:
AndersS
Jaha, man fyller alltså själv handdukstorken med vatten som sedan värms med el. Jag känner bara till elektriska som är fyllda med olja vid leveransen.
Kan vara bra att känna till.
Precis, och man får ungefär de funktionerna ts önskar. Låter man dem stå på lägsta temp kontinuerligt så blir det bara svagt varma och perfekt för handdukarna, sedan trycker man till på timern när man önskar högre temp för torkning.

Min är avstängd året runt i stället. Handdukarna torkar i alla fall.

Till er som funderar på handdukstork och har element eller golvvärme, skippa det. Handdukarna torkar ändå och billigt att köpa en handdukshållare/stång.

Kör utan timer. Det ska jag med göra. Av/på knappen fungerar ju :)

Jonatan79 skrev:
Till er som funderar på handdukstork och har element eller golvvärme, skippa det. Handdukarna torkar ändå och billigt att köpa en handdukshållare/stång.
Hum, vattenburen golvvärme och handdukstork fungerar ju alldeles utmärkt om man stänger av värmen sommartid.
Och just sommartid är det problem att torka handdukar, om de torkar för långsamt och hänger lite fuktiga så börjar de lukta. Men det kan också fungera alldeles utmärkt, men det räcker inte alltid bara med en handdukshållare t.ex. i bad/duschrum i källare.
Så ts funderingar är relevanta beroende på förutsättningar.

F
Hur resonerar ni nu, är torken alltid på? :rofl:

Har en gammal tork, kan man sätta en timer på den på något vis?
Kromad handdukstork fastsatt på kaklad vägg, möjlig gammal modell utan timer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F Fideliox skrev:
Hur resonerar ni nu, är torken alltid på? :rofl:

Har en gammal tork, kan man sätta en timer på den på något vis?
[bild]
Du kan tex koppla in en Plejdpuck på den och köra schema, typ att den värmer någon timme på natten. Det tänkte jag göra sen när det är dax för badrummet :)

• Gilla
Huggedugge1
  • Laddar…
Om du har en annan värmekälla i badrummet så slå av torken när elen är dyr! Aldrig värt det och en onödig uppfinning om du frågar mig ;)

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Hur resonerar ni nu, är torken alltid på?
Jag har tvättkorgen under handdukstorken. Ibland när man lyfter locket på tvättkorgen så slår det i strömbrytaren så att handdukstorken startar. För övrigt är den alltid avstängd.

Tekniskt är det inga problem med att sätta en timer på handdukstorken. Största problemet är troligen var timern skall sitta så att det blir funktionellt utan att vara fult.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.