Renoverar badrum där värmerör kommer upp ur golvet där handdukstork ska sitta.
Det blir vatten- + el buren tork samt liten elslinga på golvet.
Här kan man:
1. Sätta torken vid rören dvs ej bocka rören och ha en elanslutning med sladd.
eller
2. Sätta torken vid elen (dold anslutning) och bocka rören.
Vad tycker ni?
Jag undrar också om man ska ventil med termostat eller ej?
Höjden på handukstorken brukar varierar på storleken, men jag brukar sätta dom på ca 90-100 cm underkant, de normalstora eller efter husägarens önskemål.
Skulle nog kopplat handukstorken ovanför rören, dragit elen dit på väggen, gråa slangen höger sida?
Termostat är ju bra så du har chans att styra den vattenburna delen.
mvh
Skulle nog kopplat handukstorken ovanför rören, dragit elen dit på väggen, gråa slangen höger sida?
Termostat är ju bra så du har chans att styra den vattenburna delen.
mvh
Värmerören är gamla, men omdragna för att passa placering av handdukstorken.
Ja, den grå slangen är elen som kommer ut ganska högt över golvet (ca 30 cm). Jag tror vi måste välja elanslutning som inte är dold dvs sladd som "hänger" och dosa.
Kan man sätta torken lägre än där elen kommer ut i så fall?
Ja, den grå slangen är elen som kommer ut ganska högt över golvet (ca 30 cm). Jag tror vi måste välja elanslutning som inte är dold dvs sladd som "hänger" och dosa.
Kan man sätta torken lägre än där elen kommer ut i så fall?
Klicka här för att svara