1 408 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
han inte klart..
Har lagt klinker idag men han inte klart. Det som blev kvar av fästmassan längs med de lagda plattorna skrapade jag bort. Men det tunna skikt som ligger kvar...måste jag få bort det så det inte ligger till jag ska fortsätta??
Och de jag råkat kladda uppe på plattorna, ska jag torka av det ikväll med en trasa?
Behöver snabbt svar!
tack!
Och de jag råkat kladda uppe på plattorna, ska jag torka av det ikväll med en trasa?
Behöver snabbt svar!
Låter bra..
nu e jag klar med läggningen. Den jvla hallen var inte lättlagd. Inte en vägg rak. Och ska det ryka från borrmaskinen när man blandar massan?
hehe.
Ett par frågor till nu så jag kan fortsätta med nästa.
Ska jag skrapa bort all massa som ligger kvar mellan plattorna innan jag lägger fogen när jkag nu ska göra det?
Och elastisk fog ska det ju vara längst ut och runt saker. Är det silikon?
Är det något jag måste snabba mig med nu när jag lagt plattorna som inte kan vänta. Hur sent kan jag torka av kladdet uppe på plattorna och hur sent rensa fogarna innan fogningen?
Ett par frågor till nu så jag kan fortsätta med nästa.
Ska jag skrapa bort all massa som ligger kvar mellan plattorna innan jag lägger fogen när jkag nu ska göra det?
Och elastisk fog ska det ju vara längst ut och runt saker. Är det silikon?
Är det något jag måste snabba mig med nu när jag lagt plattorna som inte kan vänta. Hur sent kan jag torka av kladdet uppe på plattorna och hur sent rensa fogarna innan fogningen?
Ju tidigare du rensar mellan fogarna desto lättare är det. Fixet kommer annars att bli stenhårt om det inte redan är det. Fogen måste åtminstone vara fri från fix till halva djupet.
Det kan hårdfog över rubbet.
Det kan hårdfog över rubbet.
Klicka här för att svara