D
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Henrik Jönsson gjorde ett bra avsnitt om cancel-kulturen inom vänstern

[media]
Går inte på eller ser på cirkus, tycker det är trist med clowner.

D djac skrev:
Går inte på eller ser på cirkus, tycker det är trist med clowner.
Du tänker på Anders Lindberg?

• Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Hur går det @AndersMalmgren, hittat nått än?
@AndersMalmgren var det bara hittepå från direktörn? :thinking:

• Gilla
TheImprovisor och 1 till
  • Laddar…
D
Du tänker på Anders Lindberg?
Ah, trodde du försökte positionera Henrik Jönsson

• Gilla
TheImprovisor
  • Laddar…
D djac skrev:
Ah, trodde du försökte positionera Henrik Jönsson
Han är dock ingen clown (Lite väl liberal i vissa frågor dock, hade en diskussion med honom där vi inte alls tyckte lika i frågan om bygglov och kulturskydda områden och byggnader) därför jag trodde du pratade om Anders Lindberg för där har vi en pajas.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag tycker absolut INTE det är OK att du uttrycker dig negativt om "hen" varje gång någon använder ordet, och när det inte är ämnet i diskussionen.
Denna tråd började för att du svarade förlöjligande på nedanstående inlägg
[bild]
Ditt svar hade ingenting med frågan att göra och var oförskämt. Jag tycker att det hade varit en bra lösning att ta bort dit inlägg istället för att lägga den som trådstart i en ny tråd.
Du borde absolut skämmas för dit barnsliga beteende och det har på inget sätt med fritt diskussionsklimat att göra (eller vilka termer nu användes i diskussionen)
Om du tycker ämnet är så ointressant och dumt, så undrar man ju varför du är en av trådens flitigaste skribent?

harry73
A AG A skrev:
Om du tycker ämnet är så ointressant och dumt, så undrar man ju varför du är en av trådens flitigaste skribent?
Den stora frågan är litegrann vad ämnet är, och eftersom den startade med ditt otroligt barnsliga svar i en annan tråd, tycker jag att det hör till ämnet att diskutera om det är ok att förlöjliga "hen" som du gör.
Den frågan tycker jag är otroligt viktig att diskutera.

Sedan vet jag inte om jag är än av de flitigaste skribenter i tråden. Detta är mitt 22 inlägg i en tråd med över 1100 inlägg, dvs jag skrev bara 2%. @AndersMalmgren skrev redan fler i hans off topic direktörssvammel.
Jag kanske är en av de seriösare skribenter och den rollen tar jag gärna

• Gilla
  • Haha
saltis99 och 3 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Den stora frågan är litegrann vad ämnet är, och eftersom den startade med ditt otroligt barnsliga svar i en annan tråd, tycker jag att det hör till ämnet att diskutera om det är ok att förlöjliga "hen" som du gör.
Den frågan tycker jag är otroligt viktig att diskutera.
Jag tror att det är en rimlig tryckventil att det skapas sådana här trådar ibland. Man kan absolut argumentera för att första inlägget hade kunnat modereras bort i den tråd där det skrevs då det inte tillförde den något, utan närmast var att betrakta som trollning, men trollandet funkade ju. Folk svarade och diskussionen var igång.

Att det inte finns resurser för minutövervakning av forumet och att modereringen är beroende av att någon anmält inlägget och att man då får laga efter läge tycker jag inte är konstigt. Och vilken forumägare vill inte ha en harmlös, het tråd med över 1.000 inlägg på några veckor även om den är OT.

Att det sen finns ett fåtal skribenter som inte klarar av att hålla en hyfsad ton i hur de talar till andra, det får man träna på att släppa och koncentrera sina svar till dem som kan bete sig som folk.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Henrik Jönsson
Men söta du, vet du inte om det är en Hanrik eller en Honrik?

• Haha
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
TheImprovisor
A AG A skrev:
*Skribenter.
Om vi nu skall störa oss på språket.

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Thomas59
D djac skrev:
Ah, det gör mig ingenting, skulle jag har råkat vara för hygglig så någon känt sig onödigt välkommen och därför mått onödigt bra den dagen så tar jag den också, kanske tom blir glad själv av att ha behandlat någon väl!
Ordet ”hen” är ju i praktiken snarare exkluderande då det exkluderar alla som störs av uttrycket. Just say’in!

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Thomas59 Thomas59 skrev:
Ordet ”hen” är ju i praktiken snarare exkluderande då det exkluderar alla som störs av uttrycket. Just say’in!
Och det inkluderar heller inte fler än vad befintligt vokabulär gör

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Kom igen nu @AndersMalmgren, när försökte någon tvinga dig att använda hen?

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kom igen nu @AndersMalmgren, när försökte någon tvinga dig att använda hen?
Hon kan inte svara (och tycker inte det är något problem att bli omnämnd med ett annat pronomen).

• Gilla
djac
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Hon kan inte svara (och tycker inte det är något problem att bli omnämnd med ett annat pronomen).
Jag tycker det är rätt intressant, för det är viss skillnad mellan att föreslå att man kan använda ett ord, och att försöka tvinga andra att använda det.
Sen finns det ju vissa som vill förbjuda folk från att använda ett ord (som till skillnad från vissa exempel har för avsikt att vara inkluderande och inte exkluderande)

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.