BirgitS
A AG A skrev:
Ett annat sätt är ju att bara ta bort alla inlägg där någon missbrukar ordet "hen".
Så du vill just förhindra folk att uttrycka sig, och vill alltså ha en cancel-kultur. Jag ser att Anders gillar ditt inlägg också och därmed just tycker det är bra.

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
TheImprovisor
A AG A skrev:
Ett annat sätt är ju att bara ta bort alla inlägg där någon missbrukar ordet "hen".
Definiera "missbrukar".

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Åtalade för vad? Har det skett några hot eller andra brottsliga handlingar i våra inlägg?
Ja, det finns (fanns?) inlägg som var kränkande etc. mot homosexuella och andra mer ovanliga sexuella läggningar.

• Gilla
TheImprovisor
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så du vill just förhindra folk att uttrycka sig, och vill alltså ha en cancel-kultur. Jag ser att Anders gillar ditt inlägg också och därmed just tycker det är bra.
Ironi är inte din starka sida, du är lika grå som din 60-tals hyreslägenhet

• Haha
tank77 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det finns (fanns?) inlägg som var kränkande etc. mot homosexuella och andra mer ovanliga sexuella läggningar.
Jag har inte skrivit något kränkande om homosexuella iallafall.

Edit: kränkt är dessutom ett vänsterkonstrukt

• Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Ojoj, nu blev du så där löjeväckande igen när du försöker tro saker om andra och gissar så fullkomligt uppåt väggarna :crysmile: :rofl: :thumbdown:

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Jag har inte skrivit något kränkande om homosexuella iallafall.
Jag vet det men det finns andra i tråden som hatar ordet "hen" och verkar hata homosexuella etc.

BirgitS BirgitS skrev:
I det här fallet svarade jag på ett inlägg där det föreslogs att, vi med en annan uppfattning, skulle få uttrycka oss. Tycker du att det är okej?

TheImprovisor
När du går angrepp på person i stället för att hålla dig till sak dalar din trovärdighet till strax under noll och du förlorar per automatik eftersom du har slut på bärande argument.

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet det men det finns andra i tråden som hatar ordet "hen" och verkar hata homosexuella etc.
Hata är ett starkt ord. Men tom du inser väl att om man ogillar användandet av hen inte betyder man ogillar HBTQ personer?

• Gilla
  • Älska
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
För egen del gillar jag när det finns mycket att välja på, så att man kan signalera olika saker beroende på vilka ord man väljer. Om vi bara skulle nyttja ord som är entydigt begripliga i lagtext skulle vi ha ett fattigt språk.
Håller med. I tråden är det dock flera som argumenterat att man ska hålla språket så kort och koncist som möjligt genom att exempelvis inte avslöja snickarens kön i sammanhang när detta avslöjande egentligen inte behövs eller tillför något. Alltså att det av någon anledning skulle vara av ondo att nämna att snickaren är en hon, eller han.

Ett nyligt exempel nedan men det finns flera andra på exakt samma tema.
Fairlane Fairlane skrev:
Ibland vet man det, ibland inte. Ibland är det intressant information, ibland inte.

TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Definiera "missbrukar".
Exempelvis när man säger "hen" om folk, som det är uppenbart vilket kön de har.

TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Definiera "missbrukar".
Brukar? :p

TheImprovisor
Alfredo Alfredo skrev:
Brukar? :p
Jag misstänker att det är det som avses.

TheImprovisor
A AG A skrev:
Exempelvis när man säger "hen" om folk, som det är uppenbart vilket kön de har.
Och exakt varför är det så upprörande för dig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.