Ibland undrar jag hur de långt ut på högern tänker, om de gör det alls...

Cancelkultur är vänster, men det är ju inte vänstern som kör "go woke go broke", utan högern...

Men det kanske är den klassiska "anklaga andra för det du gör själv"?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Samtidigt är högerns "beskyll andra för vad du själv gör"
D djac skrev:
Berätta vad du tycker den är och hur den drabbar dig, att folk som säger dumma saker ignoreras är ju inget nytt, så har det alltid varit?

För du tänker väl inte på alla de som påstår att de är "cancelled" samtidigt som de talar ut i TV-soffor, tidningar och fyller arenor, det är bara ett försäljningstrick för att verka farlig och edgy, lurar en del?
Henrik Jönsson gjorde ett bra avsnitt om cancel-kulturen inom vänstern

• Gilla
  • Haha
tank77 och 3 till
  • Laddar…
TheImprovisor
Alfredo Alfredo skrev:
Man kan skriva "Imorgon kommer en hantverkare hem till min mamma för att byta toalettstol. X kommer klockan 8".
Man kan skriva "I morgon klockan åtta kommer en hantverkare hem till min mamma för att byta toalettstol." :D

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Henrik Jönsson gjorde ett bra avsnitt om cancel-kulturen inom vänstern

[media]
Ah, klart Timbros utsände har ett svar :crysmile:

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Ah, klart Timbros utsände har ett svar :crysmile:

Kontra gärna med ett inlägg från Göran Greider. Om han har tid mellan intervjuer i SVT

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Kontra gärna med ett inlägg från Göran Greider. Om han har tid mellan intervjuer i SVT
Nej, det vore lika oseriöst som att länka till herr Jönsson.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nej, det vore lika oseriöst som att länka till herr Jönsson.
Jönsson jobbar dock med fakta inte känslor

• Gilla
  • Haha
tank77 och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Ibland undrar jag hur de långt ut på högern tänker, om de gör det alls...

Cancelkultur är vänster, men det är ju inte vänstern som kör "go woke go broke", utan högern...

Men det kanske är den klassiska "anklaga andra för det du gör själv"?
Det är ju bara att läsa inläggen i tråden, fullt med folk som hånar de som använder hen och snudd på vill förbjuda ordet, det är cancelkultur det.

• Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju bara att läsa inläggen i tråden, fullt med folk som hånar de som använder hen och snudd på vill förbjuda ordet, det är cancelkultur det.
Nej cancel-kultur är att förneka någon platform för att utrycka sig. Tex när ni vänsterblivna anmäler debattmotståndarnas inlägg. Det gör aldrig vi på högern.

Bajsnödig vänster blockar och anmäler

• Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Nej cancel-kultur är att förneka någon platform för att utrycka sig. Tex när ni vänsterblivna anmäler debattmotståndarnas inlägg. Det gör aldrig vi på högern.

Kanske mer handlar om hur man för sig med orden... :rolleyes:

• Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Tex när ni vänsterblivna anmäler debattmotståndarnas inlägg. Det gör aldrig vi på högern.

Dels är det ju väldigt dumt av dig att uttala dig om både folks politiska åsikter och om hur alla beter sig när det gäller anmälningar och dels så visar du att du är helt ointresserad av forumets framtid och tycker att det inte gör något om ägarna blir åtalade. Jag trodde moderater och sverigedemokrater etc. gillade lag och ordning men inte lagbrott, men det gäller tydligen inte dig i alla fall.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Nej cancel-kultur är att förneka någon platform för att utrycka sig.
Att just håna andra är ju just att försöka förhindra dem att uttrycka sig.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Och här har vi ursprunget till kulturkriget. Jag fattar inte att @Marlen Eskilsson Byggahus.se att vara ett forum för kulturkriget. Det finns faktiskt redan idag flera möjligheter i forumreglerna att bara ta bort alla förlöjligande kommentarer när någon använder "hen". Det skulle vara så mycket enklare att bara moderera bort alla dessa förlöjligande kommentarer istället för att öppna upp för trådar som dessa.
Ett annat sätt är ju att bara ta bort alla inlägg där någon missbrukar ordet "hen".

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Dels är det ju väldigt dumt av dig att uttala dig om både folks politiska åsikter och om hur alla beter sig när det gäller anmälningar och dels så visar du att du är helt ointresserad av forumets framtid och tycker att det inte gör något om ägarna blir åtalade. Jag trodde moderater och sverigedemokrater etc. gillade lag och ordning men inte lagbrott, men det gäller tydligen inte dig i alla fall.
Åtalade för vad? Har det skett några hot eller andra brottsliga handlingar i våra inlägg? Nej det har det inte. Gittan vinner SM i greppa efter halmstrån.

• Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Ett annat sätt är ju att bara ta bort alla inlägg där någon missbrukar ordet "hen".
Autoban

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.