2 134 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Hämta grus i träkärra?
Om det är hjulaxeln som avgör så fungerar ju en träkärra lika bra som en i metall. Bilden ovan föreställer inte en kärra som jag faktiskt äger (än i alla fall...
). Frågeställningen har komit upp eftersom vi vill köpa en kärra till traktorn som vi bland annat ska använda för att hämta grus och frakta iväg jord med. Och eftersom det finns mycket mer att välja på vad gäller kärror med trälämmar och prisbilden är humanare så funderar jag på om man vågar satsa på en sådan. Vore ju lite snopet om man tappade hela lasset halvvägs från grupgropen....
Medlem
· Stockholm
· 430 inlägg
Majoriteten av vikten ligger ju, som alla andra här säger, neråt. Och ifall du sen är orolig för att träsidorna ska ge vika kanske du kan dra ett eller ett par spännband runt om hela kärran så den trycks ihop?
Min erfarenhet av att köra grus är iaf att, så länge man inte har en väldigt stark bil och liten kärra så blir det mest en hög med grus på mitten av kärran och kanske 10 centimeter högt i utkanten av kärran.
Min erfarenhet av att köra grus är iaf att, så länge man inte har en väldigt stark bil och liten kärra så blir det mest en hög med grus på mitten av kärran och kanske 10 centimeter högt i utkanten av kärran.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Kolla även däcken så att inte dom ger sig om du lastar tungt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden