Byggahus.se
Hejsan,

Slänger ut en tråd nu ikväll
Till väntan när jag fått tag på Felder.
Kanske någon kunnig eller någon med egen erfarenhet av detta hör av sig.

Jag har en rikt/planhyvel Hammer A3-31
Den har fungerat felfritt i 2.5 år men nu plötsligt så får ämnena långa svarta streck när jag kör dom genom planhyveln

Har läst instruktionsboken i felschemat men det står ingenting om detta där.

Är det någon som vet vad detta kan bero på eller har någon annan haft samma problem.

Tacksam för svar!
 
En bild skulle hjälpa.

Streck på mer än ett ställe? Längsgående streck? Kommer de på samma ställe(n) varje gång? Märkt nån skillnad mot tidigare hur enkelt det är att stoppa in ämnet o hur bra hyveln matar genom ämnet vid planhyvling? Får du streck oavsett hur mycket du hyvlar av?

Hade en tanke om någon antikickbackfjäder som blivit stel men då skulle det va väldigt svårt att stoppa in ämnet. Likaså skulle slirande matarvals märkas ganska tydligt.
 
Ola C Ola C skrev:
En bild skulle hjälpa.

Streck på mer än ett ställe? Längsgående streck? Kommer de på samma ställe(n) varje gång? Märkt nån skillnad mot tidigare hur enkelt det är att stoppa in ämnet o hur bra hyveln matar genom ämnet vid planhyvling? Får du streck oavsett hur mycket du hyvlar av?

Hade en tanke om någon antikickbackfjäder som blivit stel men då skulle det va väldigt svårt att stoppa in ämnet. Likaså skulle slirande matarvals märkas ganska tydligt.
Hej,
Tack för svar.

Det är smala kanske 3-5mm längsgående svarta sträck allt från 30cm till hela ämnets längs som i dag var 1.30m
Nu när du skrev stela antikickbackfjädrar så var det idag lite svårare att trycka in ämnet faktiskt.
Minns att jag reagerade på det.

Kan ta bild imorgon.

Själva matningen fungerar som vanligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.