6 864 läst ·
10 svar
7k läst
10 svar
Hammarlack plåttak?
Produkter som diskuteras: "skrapa färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Tänk bara på att det blir svårt att måla om sen..........Hammarlack ser ut som det gör för att det är silicon i det.......
Det är inget problem! Jag renoverade en bil i min ungdom. Ramen och karossens undersida blästrades, grundades och målades med Hammarlack. Väldigt snyggt tyckte jag då.
Kontentan är att när jag lackade karossen överlappade lacken Hammarlacken på trösklarna, men utan skador!
Kontentan är att när jag lackade karossen överlappade lacken Hammarlacken på trösklarna, men utan skador!
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Jo det brukar gå men det blir inget bra. Ser oftast kluddigt ut för det syns att det inte flyter ut bra. Jag är dock bara van med gammal hederlig hammarlack. De modernare kanske beter sig annorlunda. En del ser ju inte ens ut som hammarlack så det kanske minskat siliconen lite. Målade allt möjligt på en verkstad tidigare men det är typ 27 år sen nu.....usch vad tiden går fort.Åsa Lund skrev:
Hej! Tror taket är 40 år gammalt, vet dock inte om eller när det är ommålat men det är endast nockplåten som är utsatt för detta färgsläpp annars ser taket väldigt bra ut.Åsa Lund skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden