9 676 läst ·
24 svar
10k läst
24 svar
Halvt rasad stenmur, hur göra?
Vete tusan vad som hänt, men jag klämde och kände lite på muren idag och de stenarna som ser ut att sitta helt löst på bilderna sitter mycket riktigt helt löst, men det översta lagret sitter ganska hårt, har väl vuxit fast av rötter osv. Den här muren rasade inte ihop förra veckan om man säger så. Säljaren till vårt hus hade bokstavligt talat låtit hela tomten förfalla de senaste 15 åren och den här muren är bara en i raden av saker vi har och kommer att åtgärda.J jonaserik skrev:
Ska du få riktig ordning på den eller andra murar du har så blir det nog att plocka ner den och trava om med en nätmatta mellan skift som ligger i jorden, gärna 1 meter in bakom, 2 mattor är då lämpligt, 1 st i 3:e skiftet , och 1 st i sista skiftet
Uppdatering ett år senare. Muren fick vara förra året, vi ägnade oss åt massa andra trädgårdsprojekt. I år har jag äntligen fått tummen ur och plockat bort de stenarna som var lösa, det var bara 2 stycken, resten sitter som berget. Så faran är avvärjd för tillfället, men snygg är den ju inte och vi får se när vi tar tag i detta. 
Uppdatering ytterligare 2 år senare och arbetet är igång!
Tungt som satan, tur jag har en hyfsat stabil make.
Ett väldans pusslande och flyttande. Perfekt kommer det inte bli, men förhoppningsvis bättre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto