Undra om inte tjälen har knuffat ut dom understa stenarna och då faller dom övre inåt när materialet bakom sjunker

• Gilla
robbs
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Undra om inte tjälen har knuffat ut dom understa stenarna och då faller dom övre inåt när materialet bakom sjunker
Vete tusan vad som hänt, men jag klämde och kände lite på muren idag och de stenarna som ser ut att sitta helt löst på bilderna sitter mycket riktigt helt löst, men det översta lagret sitter ganska hårt, har väl vuxit fast av rötter osv. Den här muren rasade inte ihop förra veckan om man säger så. Säljaren till vårt hus hade bokstavligt talat låtit hela tomten förfalla de senaste 15 åren och den här muren är bara en i raden av saker vi har och kommer att åtgärda. :sweat:

Ska du få riktig ordning på den eller andra murar du har så blir det nog att plocka ner den och trava om med en nätmatta mellan skift som ligger i jorden, gärna 1 meter in bakom, 2 mattor är då lämpligt, 1 st i 3:e skiftet , och 1 st i sista skiftet

• Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Den där början till "framtida" träd skulle jag flytta nu på direkten innan du börjar fixa muren.

yonna yonna skrev:
Den där början till "framtida" träd skulle jag flytta nu på direkten innan du börjar fixa muren.
Om du syftar på mitt batteridrivna ljusträd från Jysk så ja, det åker snart in i förrådet. ;):p

• Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Om du syftar på mitt batteridrivna ljusträd från Jysk så ja, det åker snart in i förrådet. ;):p
Bra, annars kan rötterna förstöra muren ännu mer :thinking:;)

Anna_H Anna_H skrev:
Bra, annars kan rötterna förstöra muren ännu mer :thinking:;)
I vår trädgård skulle jag inte längre bli förvånad om nåt sånt hände. :thinking::crysmile:

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Uppdatering ett år senare. Muren fick vara förra året, vi ägnade oss åt massa andra trädgårdsprojekt. I år har jag äntligen fått tummen ur och plockat bort de stenarna som var lösa, det var bara 2 stycken, resten sitter som berget. Så faran är avvärjd för tillfället, men snygg är den ju inte och vi får se när vi tar tag i detta. ;)

Uppdatering ytterligare 2 år senare och arbetet är igång! :crysmile: Tungt som satan, tur jag har en hyfsat stabil make. :rofl: Ett väldans pusslande och flyttande. Perfekt kommer det inte bli, men förhoppningsvis bättre. Trädgårdstrappa under reparation, stenblock utspridda, spade, gröna växter, soligt, bil syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jordskred nära grönskande trädgård och hus, synlig erosion och trädrotor, solig dag.
Skapa konto
Trädgård med stensteg som behöver reparation, spade och gröna växter syns. Sunny day.
Skapa konto
Sopsäckar samlade vid staket på en solig dag, skuggor av staketet syns på marken.
Skapa konto

• Gilla
Ponner och 1 till
  • Laddar…
Tog 3 års planering för 1 dags arbete. Men nu är det klart. :strong: Trädgård med stenmur, trappsteg, grönt gräs, växter och gult hus i bakgrunden under soligt väder.
Skapa konto
Trädgård med gräsmatta, stenmur, grus, verktyg, skuggor, gröna växter och trästruktur. Reparations- eller anläggningsarbete pågår.
Skapa konto

• Gilla
Ponner och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.