1 552 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
"Halvstängda" markdräneringsrör. Öppna uppåt men stängda neråt.
Hej,
Nån här som vet var man som privatperson kan köpa halvstängda/öppna markdräneringsrör 110mm? Sådana som släpper in vatten upptill men inte har några öppningar i underkant. Gärna i Mälardalsområdet.
Vet att jag sett att det finns på nätet, men kommer inte ihåg var.
//Lasse
Nån här som vet var man som privatperson kan köpa halvstängda/öppna markdräneringsrör 110mm? Sådana som släpper in vatten upptill men inte har några öppningar i underkant. Gärna i Mälardalsområdet.
Vet att jag sett att det finns på nätet, men kommer inte ihåg var.
//Lasse
Redigerat:
Tack, men precis tvärt om. Jag hittade det när jag sökte på ESS, dockMattiaz skrev:
Heter toppslits dränrör:
http://www.viacon.se/Handlers/ImageHandler.ashx?UploadedFile=true&pg={0}&image=~/App_Data/UserImages/File/SE/Produkter/VA-produkter/Dr�neringsr�r.pdf
Ska till att fånga det värsta ytvattnet som kommer i motlut mot hus och leda bort det. Jag kommer dock inte ner så långt jag vill då det är berg 3-4 dm under marknivån, som också lutar emot huset. Det som rinner efter berget och som jag inte kan fånga utan att kapa en ränna i berget, fångar jag längre ner.
Jag har dock kommit på en lösning och det är att kapa markavloppsrör på längden och lägga ett vanligt markdräneringsrör uppepå/inuti. Jag behöver bara 7-8 meter så det är enkelt.
Redigerat:
Klicka här för att svara