15 177 läst ·
20 svar
15k läst
20 svar
Halvhårda kopparrör, stödhylsa och rörkap
Medlem
· Västra Götaland
· 2 564 inlägg
Fast jag har använt PRECIS den modellen som MH har och även om avgradaren som hänger med naturligtvis inte är lika bra som den andra som visats i tråden, så har jag inte haft några problem med att avgrada med den. Bara att vika ut, stoppa in spetsen i röret, pressa lite och snurra runt fram och tillbaka några gånger.
Jag har samma kapare, fast under biltemaflagg. Avgradaren är rätt kass.
Köpte istället en http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Ovrigt/Gradverktyg-86046/
Den följer med som avgradare normalt sett. Gör jag många rör samma gång så är det min GSR 10.8 som får slita med en stor försänkare.
När jag bygge värmesystem med elförzinkade rör så var den lösningen underbar.
Ville inte såga rören för yttern blev så grov så jag vågade inte montera i presskopplingarna då.
Gick snabbt med rörkapen och försänkaren.
Köpte istället en http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Ovrigt/Gradverktyg-86046/
Den följer med som avgradare normalt sett. Gör jag många rör samma gång så är det min GSR 10.8 som får slita med en stor försänkare.
När jag bygge värmesystem med elförzinkade rör så var den lösningen underbar.
Ville inte såga rören för yttern blev så grov så jag vågade inte montera i presskopplingarna då.
Gick snabbt med rörkapen och försänkaren.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden