3 086 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Halv- eller kvarts-bitar av armeringsnät finns det?
Har visserligen hittat 1200x800, 5150 o 4100 på biltema, men det är lite klent skulle nog vilja ha 6150 eller 6100. Gärna lite större LxB också. Skall hadet som kombinerat staket spaljé, och ser helst att det inte flexar vid belastning.
Halv- tredjedel-, eller kvarts-bitar av armeringsnät finns det?
Vem har det isf?
Halv- tredjedel-, eller kvarts-bitar av armeringsnät finns det?
Vem har det isf?
Antingen om du har någon byggarfirma i grannskapet, dom brukar ha lite skrotbitar som kan gå att lösa för en bullpåse.
Alt de lite mer välsorterade bygghandlarna typ Optimera (som jag har bra erfarenhet av) som kan tänkas ha eller gå med på att dela en bit.
Alt de lite mer välsorterade bygghandlarna typ Optimera (som jag har bra erfarenhet av) som kan tänkas ha eller gå med på att dela en bit.
En granne till en släkting har riktigt rejäla armeringsjärn, måste va typ 40mm i diameter, uppsatt som nät (antar att han svetsat själv). Det skulle jag nog satsat på om jag var du, kanske inte riktigt så grov men iallafall köpt järn och byggt nätet själv.
Självklart skall dom galvas! Rost är skitfult, och ser alltid skabbigt ut. Har fått en prisuppskattning per telefon på mellan 500-1000kr +moms för varmgalvning. Värt varenda spänn!injonil skrev:
Att låta byggvarufirman kapa dom i mått, med räta vinklar i hörnen och lämplig tolerans, låter väldigt dyrt... Jag har inte tillång till bil med drag, eller släp, så både dragbil och släp måste i så fall hyras, om jag skall kunna köra hem hela nät.injonil skrev:
Det är helt enkelt lättast, om det finns färdiga småbitar att köpa.
Jag skulle fundera lite innan jag kör vinkelslip på en bygghandel, heta arbeten och gnistor...skulle ta tigersåg, bultsax eller möjligen bågfil.
Klicka här för att svara