2 003 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Halv duschhörna sälja, går det?
Hej,
Jag köpte en vikbar duschörna (70x70) från Svedbergs häromveckan. När jag fick duschhörnan levererad och jag skulle bära upp den ena duschväggen brakade den i golvet och gick i tusen bitar. Väldigt irriterande men sånt som händer. Nu är frågan vad jag kan göra med den andra duschväggen. Någon som vet om den går att sälja/skänka? Den är väl inte tänkt att stå fristående antar jag men kanske intresse finns ändå eller vad tror ni? Vet ni något lämpligt forum att sälja/skänka den på?
Tack!
/Anna
Jag köpte en vikbar duschörna (70x70) från Svedbergs häromveckan. När jag fick duschhörnan levererad och jag skulle bära upp den ena duschväggen brakade den i golvet och gick i tusen bitar. Väldigt irriterande men sånt som händer. Nu är frågan vad jag kan göra med den andra duschväggen. Någon som vet om den går att sälja/skänka? Den är väl inte tänkt att stå fristående antar jag men kanske intresse finns ändå eller vad tror ni? Vet ni något lämpligt forum att sälja/skänka den på?
Tack!
/Anna
Tråkigt när det händer.
Du kan ju prova hos "oss":
https://www.byggahus.se/forum/forums/saeljes-uthyres-skaenkes.72/
Du kan ju prova hos "oss":
https://www.byggahus.se/forum/forums/saeljes-uthyres-skaenkes.72/
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Lite våld ska en duschvägg tåla, det lär hända att det är spänningar i glaset som bara sådär kan göra att glaset spricker. Det hände bekanta och det var inga problem att få en ny.
Kommentaren från leverantören var att ska de spricka så hände det på fabriken, men nu klarade det sig ända ut till kund.
Protte
Kommentaren från leverantören var att ska de spricka så hände det på fabriken, men nu klarade det sig ända ut till kund.
Protte
Jo vill ju fortfarande ha duschhörnan men tror inte det går att köpa halva?! Eftersom det är en hörna ska det väl vara en list som gör så att de fäster i varandra och skyddar från att vattnet åker ut. Är osäker om de som säljs enskilt passar med den jag har kvar men helt klart vårt att kolla upp. Tack för input!Hemmakatten skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Vet inte om det är nån hjälp för dig, men när jag skulle köpa duschhörn (inr) så pratade jag med Rinkaby rör i Jönköping, och som de förklarade det så hade de duschörnen förpackade med varje dörr för sig, alltså varje hörn har ju två dörrar och man kan ju välja att vilja ha den ena 90 och den andra 100, och då vore det ju svårt att inte ha dörrarna en och en?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Börja med att höra med leverantören, har ni bara stött till den kan det vara som jag skrev tidigare.
Har ni tappat den från andra våningen är det mera självklar att den gick i tusen bitar.
som "reservdel" borde det gå att köpa en dörr.
Eller är det en gammal dörr?
Jag vet att det finns en marknad för "halva" duschhörnor då jag bott på flera hotell som "saknar" en dörr.
Protte
Har ni tappat den från andra våningen är det mera självklar att den gick i tusen bitar.
som "reservdel" borde det gå att köpa en dörr.
Eller är det en gammal dörr?
Jag vet att det finns en marknad för "halva" duschhörnor då jag bott på flera hotell som "saknar" en dörr.
Protte
Klicka här för att svara