Jag levde 10 år i nybyggt 70-talshus. Mina barn bodde där också. De är nu medelålders och jag har passerat bäst-före-datum. TS oro är långt mycket ohälsosammare än boendet i "farligt" hus.
Jag lever också i 70 tals hus.
Man ska ju inte riva i asbest och sånt, eller har jag fått det om bakfoten?
Enligt de som jobbar med asbest så var det dom som jobbade med det samt vår relation som nu ska riva i detta och renover alla dessa hur som kommer få skador från detta.
Jag lyssnar bara och läser ang att det ofta finns material som är väldigt dåliga och canserogena i typ alla gamla hus.
Och det kostar mkt pengar att ta dit saneras när det någon gång måste renoveras. Gör inte om samma tabbe igen och river ut asbets mattor på hela nedervåningen utan munskydd el vetskap att det ens var det.
Jag levde 10 år i nybyggt 70-talshus. Mina barn bodde där också. De är nu medelålders och jag har passerat bäst-före-datum. TS oro är långt mycket ohälsosammare än boendet i "farligt" hus.
Förstår inte riktigt vad ditt svar har med min fråga att göra?
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.