hej! jag målade vitt över tapeten men nu ser jag några oegentligheter i färgen (halo) när solljuset kommer in i rummet. vad föreslår ni? Tack i förhand!

• Vägg med ojämn vitmålning och halo-effekt i solljus, i ett rörigt vardagsrum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju mest ut som du målat alldeles för tunt, alt blaskig färg som inte täcker.

Och snälla, köp golskyddspapp! Vill inte tänka på hur golvet ser ut :sweat:

• Gilla
Virginiaclara
  • Laddar…
Tack men jag fixade det :)

Stefan N Stefan N skrev:
Ser ju mest ut som du målat alldeles för tunt, alt blaskig färg som inte täcker.
Tack för svaret. Menar du jag behöver måla en till?

Ja, måla en gång flödigt och inte trycka ut varenda droppe ur rollern. Vad är det för färg? Sen tar man bort brytare och uttag istälket för att maska dom som ett tips.

Stefan N Stefan N skrev:
Ja, måla en gång flödigt och inte trycka ut varenda droppe ur rollern. Vad är det för färg? Sen tar man bort brytare och uttag istälket för att maska dom som ett tips.
Tack för tipsen. Ska jag kanske blanda färgen med vatten? Jag undrar om det hjälper. Tack igen!

Stefan N Stefan N skrev:
Färgen är Beckers living vägg färg 7

Virginiaclara Virginiaclara skrev:
Tack för tipsen. Ska jag kanske blanda färgen med vatten? Jag undrar om det hjälper. Tack igen!
Absolut inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.