Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Något tema eller får det vara vad som helst? Tidigare år hade vi alltid specifika teman för utstyrslarna och det var ganska kul. Sprang för några år sedan ner till servicebutiken för att köpa mer tilltugg i egenskap av Skalman. Hade Katten Jansson och Kapten Zoom som sällskap. Butiksinnehavaren reagerade inte, men det säger väl mer om området än om honom.Mikael_L skrev:
Förra året var skräcktema och jag hade fått för mig att värdarna ville skrämma oss, så jag bestämde mig för att anlägga moteld. Gick till ett överskottslager som även har mängder med utlänskt militäröverskott och fick tag på två sovjetiska gasmasker med snabel och stora mörka regnkapuschonger samt armbågslånga svarta gummihandskar. I ett nedsläckt sommarstugeområde klev vi ur bilen och hasade oss i tystnad fram till det något nervösa värdparet som funderade på om det var en sån bra idé med skräcktema. Allt fungerade enligt plan men stämningen lättade betydligt när sambon började fnittra under sin gasmask.
Att klä ut sig till Hitler går alltid hem: http://www.youtube.com/watch?v=QmU5miDFSZs
Förra året så drog jag hårtrimmern genom det någon cm-långa håret lite kors och tvärs så det skulle se riktigt tovigt och fläckvis kalt ut.
Sen rev jag sönder lite en gammal vit skjorta och strimlade ett ben på ett par gamla avlagda byxor (chinos).
Sen sminkade jag mig blek och smetade konstblod runt munnen och lät blod stänka och rinna ner för den vita skjortan.
Så resultatet var alltså tänkt att vara en zombie. Det blev väl relativt bra, men visst hade mycket mer gått att göra.
Framförallt hade ett par läskiga färgade linser varit guld.
Sen borde jag väl egentligen ha lagt energi på att sminka fram något läskigt sår eller så.
Kanske halvt avskuren hals eller nåt sånt.
I år är jag egentligen sugen på att byta spår från zombie, dracula, varulv osv till något annat lattjo.
Jag tänker t.ex. på marshmallowgubben i Ghost busters
Monsters inc.
Eller något i den stilen. Tyvärr har jag inte tiden att i år fixa något av ovanstående.
Men det finns kanske något enklare?
En dröm vore ju förstås att klä ut sig helt ikoniskt till Alien, en av de främsta skräckfilmsfigurerna enligt mig.
Sen rev jag sönder lite en gammal vit skjorta och strimlade ett ben på ett par gamla avlagda byxor (chinos).
Sen sminkade jag mig blek och smetade konstblod runt munnen och lät blod stänka och rinna ner för den vita skjortan.
Så resultatet var alltså tänkt att vara en zombie. Det blev väl relativt bra, men visst hade mycket mer gått att göra.
Framförallt hade ett par läskiga färgade linser varit guld.
Sen borde jag väl egentligen ha lagt energi på att sminka fram något läskigt sår eller så.
Kanske halvt avskuren hals eller nåt sånt.
I år är jag egentligen sugen på att byta spår från zombie, dracula, varulv osv till något annat lattjo.
Jag tänker t.ex. på marshmallowgubben i Ghost busters
Monsters inc.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller något i den stilen. Tyvärr har jag inte tiden att i år fixa något av ovanstående.
Men det finns kanske något enklare?
En dröm vore ju förstås att klä ut sig helt ikoniskt till Alien, en av de främsta skräckfilmsfigurerna enligt mig.
Redigerat av moderator:
Igentligen off topic, men jag tyckte det här vara ganska kul. Fattar däremot inte riktigt hur han får den att funka. Skall tydligen vara en radiostyrd helikopter inblandad....
http://youtu.be/tsxnn4W_BV4
http://youtu.be/tsxnn4W_BV4
Klicka här för att svara




