Jag ska göra en helrenovering av hallen med nytt golv, garderober och hyllsystem.
Funderar på att lägga klinkers från Alloc, av denna variant:
http://www.alloc.se/cgi-bin/alloc/imaker?id=5811
Nu är min fråga, ska jag lägga klinkers över hela golvet och ställa garderoberna på detta, eller sätta in garderoberna och sedan lägga klinkers runtom dessa? Är nyfiken eftersom det blir en ekonomisk skillnad om jag inte lägger under eftersom garderoberna tar upp en ganska stor yta av hallen.
Nuvarande golv som ska bort består av en sorglig gammal vinylmatta från 70-talet som har tappat livsgnistan och släppt i hörnen. Denna är lagd runtom garderoberna, men jag tänkte i alla fall höra för- och nackdelar med de olika varianterna.
Funderar på att lägga klinkers från Alloc, av denna variant:
http://www.alloc.se/cgi-bin/alloc/imaker?id=5811
Nu är min fråga, ska jag lägga klinkers över hela golvet och ställa garderoberna på detta, eller sätta in garderoberna och sedan lägga klinkers runtom dessa? Är nyfiken eftersom det blir en ekonomisk skillnad om jag inte lägger under eftersom garderoberna tar upp en ganska stor yta av hallen.
Nuvarande golv som ska bort består av en sorglig gammal vinylmatta från 70-talet som har tappat livsgnistan och släppt i hörnen. Denna är lagd runtom garderoberna, men jag tänkte i alla fall höra för- och nackdelar med de olika varianterna.
Om du någon gång kan tänka dig att du eventuellt kommer att flytta garderoberna, så ska du självklart lägga klinkers redan nu. Vi flyttade just en garderob med skjutbara dörrar, och förre ägaren hade lagd golvet efteråt... %&¤(¤!"#"!
/Peter
/Peter
Tack för svar!
Det var väl det jag tänkte, var bara lite fundersam eftersom förra ägaren hade lagt golvet runt.
Nu väntar bara nöjet att dra fram släggan och börja avverka de gamla garderoberna (som är inbyggda så klart, bara för att göra allt lite lättare
)
Det var väl det jag tänkte, var bara lite fundersam eftersom förra ägaren hade lagt golvet runt.
Nu väntar bara nöjet att dra fram släggan och börja avverka de gamla garderoberna (som är inbyggda så klart, bara för att göra allt lite lättare
En ide är ju att oxå ha klinkersgolv i gardroberna, kan ju vara snyggt! fast då kanske du får bygga en sockel så att gardrobsgolvet kommer upp en bit, och sedan lägga golvet. Jag gjorde i princip så, men det var pga att det fanns gammalt avlopp och vattenrör som jag byggde in innanför sockeln. Har heller inget klinker, laminat från K-Rauta. Täckskivor från snickeri.
De var iofs en kul idé som ska övervägas.fresve skrev:En ide är ju att oxå ha klinkersgolv i gardroberna, kan ju vara snyggt! fast då kanske du får bygga en sockel så att gardrobsgolvet kommer upp en bit, och sedan lägga golvet. Jag gjorde i princip så, men det var pga att det fanns gammalt avlopp och vattenrör som jag byggde in innanför sockeln. Har heller inget klinker, laminat från K-Rauta. Täckskivor från snickeri.
Klicka här för att svara