Hej!

Jag är ingen byggexpert och har därför byggarbetare som gör jobbet åt mig, men jag vill ändå höra efter med alla experter därute om detta är rätt och kommer hålla för vårt spabad när det kommer. Vi vill ju inte riskera att det rasar

Badet är 2,3x2,3 och kommer väga runt 2,2 ton med människor i.

På ytan där badet ska stå har man gjutit ner l15 plintar i marken.
Sen är det 7 reglar som bärlinor. Och därefter 21 mindre reglar och sedan trall.
Kommer detta räcka eller hade vi behövt stärka upp med mer?

Tacksam för alla tips och svar

• Grund med gjutna plintar i marken avsett för stöd av spabad med synlig omgivande gräsmatta och buskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träreglar och plintar av trä förberedda för installation av spabad, guidade av inläggets beskrivning.
    Skapa konto
  • Träreglar och plintar förberedda för installation av ett spabad, sedda i en trädgård.
    Skapa konto
  • Pågående byggprojekt med en obelagd träram och plintar förberedda för installation av ett spabad.
    Skapa konto
Vad är det för dimension på reglar hur djupt är plintarna gjutna?

Är svårt att säga helt säkert, men utifrån bilderna så tror jag att det är lugnt. Altandäcket ligger såpass lågt att reglarna nästan vilar på backen, de lär knappast kunna röra sig nämnvärt!

Svårt att säga något mer precist utan att veta virkesdimensionerna. Lasten på däcket inklusive däckets egenvikt ligger på ca 500 kg/kvm vilket motsvarar en normal balkong. Jag ogillar det osystematiska byggnadssättet, men det var kanske nödvändigt. Det ger dock inget helproffsigt intryck.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.