Jag har en källarvägg där putsen släpper, och har gått med grov stålborste och fått bort allt löst. Det är putsat tjockt och jag har inte nått till betongväggen någonstans. Men nu ser det såklart ut som ett månlandskap.

Finns det något sätt att reparera putsen som inte innebär att jag måste göra om allt om något år? Det är bara ytterväggar det handlar om.
 
JanneJanne123
Har du tagit reda på varför putsen har släppt och i så fall åtgärdat det? Ofta är det ju pga fukt och om du då inte åtgärdar grundorsaken är det bara en tidsfråga tills det släpper igen.
 
Det är helt säkert fuktsläpp, huset är inte dränerat på många år.

Jag är väl på jakt efter någon form av ”fusklösning” som håller uppe putsen längre
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.