Ser att ni har kommit igång med grunden nu Sands, är ni där nått på dagarna?

Ja idag drog det igång, spännande. Nej, vi är inte där alls just nu, vårt flyttlass norrut har inte gått ännu så vi bygger på distans än så länge. Min pappa är där och fotar och kollar lite emellanåt. Går allt bra för er? Fint hus ni bygger.

Det flyter på bra nu, inga nya problem. Har ni klarat er från berget? Verkade gå bra att dra in VA för er.

Ja vi verkar ha klarat oss från berg, vilket också geotekniska undersökningen hade sagt. Så det känns bra. Huset kommer v 3 om jag inte minns fel så blir en långt väntan :)
Är det många på etappen som har börjat flytta in eller kommer inom en snar framtid?

Ni som har barn på Hällbacken: Vilka förskolor går de på? Vår Astrid ska börja i januari och vi fick i dag hem ett erbjudande om en plats på Boskataskolan där de tydligen ska öppna en tillfällig avdelning pga många barn vid Björks. Är det någon annan som fått sina barn placerade där?

Om det är någon som behöver flyttkartonger så hör av er, vi har ett gäng som vi gärna vill bli av med så fort som möjligt.

Eva: Vi behöver mer flyttkartonger! Är ni hemma något på dagtid eller ska vi komma någon kväll i veckan och hämta (typ kring 18-tiden brukar fungera bra för oss oavsett kväll)?

Eva: Om inte Therese tar alla så "hjälper" vi gärna till och tar några :)

Therese: Toppen! Jag skickar dig ett meddelande så kommer vi överens om tid.

Johan: Jag hojtar till om det blir över några kartonger :)

Eva: Jag har skickat dig ett pm nu, hoppas du kan se det!

Johan: Vi kommer ju ha massa kartonger över i vår tur sen efter december, så ni får gärna ärva det vi har då!

• Gilla
Johan01
  • Laddar…
På tal om dagis så har vi nu förutom kommunala även ställt i kö på Norrskenets förskola på Björx. Dem ringde upp på en gång och det verkar som att dom ska utöka sin verksamhet. Vi ska boka in ett möte och kika runt där men om någon här har någon erfarenhet, bra som dålig, så vore det kul att höra.

Är det någon som bygger med eksjöhus? Vi funderar på att bygga med dem på etapp tre men skulle gärna höra om andras erfarenheter av dem först.

Vi skall bygga ett Prio 2 på 2:a etappen. Huset kommer först v.12 så ännu har vi inget att säga om själva bygget och Byggsnickarn. Den kontakt vi haft med Eksjöhus hittills har bara varit bra.

KickiB skrev:
Vi skall bygga ett Prio 2 på 2:a etappen. Huset kommer först v.12 så ännu har vi inget att säga om själva bygget och Byggsnickarn. Den kontakt vi haft med Eksjöhus hittills har bara varit bra.
Åh vad spännande, hoppas allt fortsätter att vara bra! Vi blir mer och mer sugna på ett Eksjöhus så vi har flera funderingar, jag skickar ett PM.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.