Tack för infon om bussförbindelserna Sands! Känner att det blev panik med ett körkort nu!

Vad roligt att det händer massor på Hällbacken för oss alla, vi får vårat hus i början av november så längtar ihjäl mig nu:)

Jaaa samma här, måste ordna körkort! :)
Hoppas ändå dom skyndar på med bra bussförbindelser.
Nu borde väl nästa etapp släppas snart, antar att mycket hänger på vad som händer där.

Då var vi igång på allvar med vårt hus!

Morgon och kväll:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
A-R-A
  • Laddar…
Spännande! Hur lång tid räknar de att bygget tar?

Är det någon här som har hört något datum på när det kommer börja släppas tomter till Etapp 3? :rolleyes:

Lulebon, vi har preliminär inflyttning slutet på januari. Så än är det ett tag kvar.

Jag ringde idag och kolla för jag och min familj hoppas att få komma med den här gången så dom sa vid oktober fick jag som svar Christoffer

Nöjda med Byggsnickarn?

Äntligen har vi kommit igång, stötte dock på problem direkt :/
Vid indragningen av avloppet kom två bergsknallar upp, någon som haft liknande bekymmer?
10628009_948114165202927_2620602380054546857_n.jpg
Skapa konto

Härligt va kul att ni är igång. Ajaj inte kul att stöta på berg....Var orolig när vi grävde men vi slapp den otrevliga överraskningen. Lyckas in dra om det så ni slipper spränga eller alternativt isolera det och lägga det grundare?
Ska du köra bergvärme så har du ju iaf nära till berg när du ska borra om det är någon tröst.

Nina88 skrev:
Jag ringde idag och kolla för jag och min familj hoppas att få komma med den här gången så dom sa vid oktober fick jag som svar Christoffer
Nu sitter vi och funderar över vilka tomter vi vill ha på etapp 3, kanske är det dags att starta en ny tråd men det är ju i den här träden erfarenheterna finns.
;-)
Någon som fått spränga för berg och vet vad det kostar? Verkar vara mer berg på nästa etapp.
Tyvärr kommer vi få välj tomter i blindo då vi inter kommer att kunna ta oss till Luleå innan deadline.

jan_martinsson skrev:
Nu sitter vi och funderar över vilka tomter vi vill ha på etapp 3, kanske är det dags att starta en ny tråd men det är ju i den här träden erfarenheterna finns.
;-)
Någon som fått spränga för berg och vet vad det kostar? Verkar vara mer berg på nästa etapp.
Tyvärr kommer vi få välj tomter i blindo då vi inter kommer att kunna ta oss till Luleå innan deadline.
Starta gärna en ny tråd angående detta.

Har fått en massa takpannor och nockpannor över efter att garage- och hustaket blivit klart (har även sparat till reserv). Finns det någon intresserad av att köpa dessa till en billig peng? De är av typen Monier Jönåker Protector 2.0 Svart.

Har inte koll på extrakta antalet men går att se ungefär på bilden.

http://www.bygghemma.se/utomhus/tak...na-monier-jonaker-protector-20-svart/p-313051

image.jpg
Skapa konto

Har lämnat in på etapp 3 sista dagen är på fredag hur länge tog det för er på etapp 2 från sista dagen till ni fick svar ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.