Vi håller på att bygga ett PrioEtt med Eksjöhus. Har funkat bra hittills tycker jag, dock har säljaren blivit extremt dålig på att svara på mail sen bygget dragit igång. Byggsnickarn och dess underentreprenörer har även dom skött sig bra så vitt jag kunnat se.

• Gilla
KickiB
  • Laddar…
Här blev det luftigt,
20141205_134440.jpg

Ja, det blev riktigt fint! Vi fick bekräftat idag att vi får flytta in i huset efter slutbesiktningen på onsdag!! Wohooo 😊

• Gilla
Johan01
  • Laddar…
Är det någon annan här som behöver flyttkartonger?

Det såg fint och luftigt ut, tycker du det blev bra? Skulle inte skada om några av träden som skymde kvällsolen togs ner :)

Det blev stor skillnad, blev mycket ljusare på baksidan.
Kvällssolen blir kommer gå ner fint för oss på kortsidan ;)

Det var ett tag sen jag var inne här sist. Körde förbi på Hällbacken idag och kikade på alla hus som står uppe och även de som är på väg upp.

Är det någon här som samtalat med sin bank om vad de nya amorteringskraven kommer att innebära för er privatekonomi? Vilket belopp grundar sig den 2%-iga amorteringen på till exempel? Jag har fått väldigt olika bud beroende på vem jag pratat med.

Hej,

Vi har lite isolering över från vårt projekt på övervåningen. Det är nästan en hel bal med 45mm skivor och några få skivor 95mm. Om någon vill ha dom är det bara höra av er så får ni komma hämta dom. Bättre ge bort dom till nån som behöver än att slänga :-)

• Gilla
kallun
  • Laddar…
Hej allihop,
Vi är mitt inne i att välja hus för vårt bygge på etapp 3, och undrar hur ni som hunnit flytta in och har frånluftsvärmepump upplever komforten. Vi har hört att det kan dra rätt kallt från friskluftsintagen, någon som har några erfarenheter? Ett av husen vi funderar på är en Smålandsvilla och där kan man inte välja nåt annat.

Hej,
Vi upplever inte några problem med friskluftsintagen. Men i sovrummen har vi sett till att placera dem en bit från sängen. I vårat förra hus upplevde vi kallras i ett sovrum där intaget var placerat alldeles ovanför huvudgaveln på sängen.

Tack för svaret, vi bor i ett dragit hus idag och vill inte göra det igen så vi har nog bestämt oss för ett hus med bergvärme + ftx. Känns bättre att betala lite mer nu än att ångra sig sen.

Någon som behöver fyllnadsmassor? Vi kommer förmodligen att få över på etapp 1 inom närmaste dagarna. Om man fraktar bort dem så är de gratis.

Vi har påbörjat arbetet med vår tomt på etapp3 och skulle behöva fyllnadsmassor. Är det någon som vill bli av med lite massor? Vi kan hämta under nästa vecka, tisdag eller onsdag, kan alternativt ordna transport av massor under andra dagar också.

Vill någon ha stenmjöl (0-4)? Vi har över cirka två kubik. Finns gratis mot avhämtning på Pyrolagatan 15!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.