Hm, Freshkanalerna ska borras med 105 mm och hålsåg i den diametern finns ju inte. Iaf inte på jula. Ska man borra 100 och gnaga med lämplig maskin eller borra 110 och trycka i npn lämplig fog? Lutar åt det sista... 
350 mm som man murar upp runt när man monterat fläkten så klart varför ska det vara smidigt! Tänk lite @mexitegelmexitegel skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Köpte också julasågen och har borrat 4st håll genom 250mm betonghålsten. Av någon anledning köpte jag "100mm" varianten, vilket är ca 104mm hål. Biltemas plaströr passar utmärkt till det, men Pax som jag redan hade hemma är lite tjockare och kräver därmed 110mm såg.
Extremt bra borr imho. Tittade på att hyra kärnborr också, men en stor nackdel på de tre företag jag ringde till är att kärnborrarna inte hade centrumborr. Dvs mycket svårt att köra handhållet. Fick tips om att regla upp och köra borren mot reglarna om jag nu inte även ville hyra ställning (med allt vad det innebär (bla bultning)).
Körde 8-10mm borr först och sedan julas. Omärkbar slitning framtill. Körde en gammal borrmaskin på 400w från 70-talet, fungerade fint!
Extremt bra borr imho. Tittade på att hyra kärnborr också, men en stor nackdel på de tre företag jag ringde till är att kärnborrarna inte hade centrumborr. Dvs mycket svårt att köra handhållet. Fick tips om att regla upp och köra borren mot reglarna om jag nu inte även ville hyra ställning (med allt vad det innebär (bla bultning)).
Körde 8-10mm borr först och sedan julas. Omärkbar slitning framtill. Körde en gammal borrmaskin på 400w från 70-talet, fungerade fint!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden