Hej
Var ute och kollade till taket och blev lite förskräckt av vad jag såg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pappen och läkt behöver så klart bytas. Men är ändå lite rådvill...
Sannolikt har det där varit dåligt ett tag. Hur mycket panik är det egentligen med att fixa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som ni ser är delar av taket nytt (3 år sen vi la det). Jag tyckte iaf då att pappen på gamla delen av taket såg okej ut. Där jag kollade nu var bredvid takstegen på högra taket. Så lite oklart hur mycket av takpappen som är så dålig som den är på min första bild.
Jag har tagit in offert på nytt tak. Har fått tillbaks två och väntar på en tredje. 150k och 250k är de på jag fått hittills. Men de vill lägga ny papp på precis hela taket och slänga alla befintliga takpannor och ersätta med nya. Detta för att kunna lämna full garanti på hela jobbet. Jag tycker det känns onödigt och slösaktigt. Och så klart har de inte tid förrän till senhösten. Och det känns lite olustigt att blotta taket när det är så blött ute som det brukar vara då.
Jag är tyvärr skadad just nu, så kan inte själv plocka ner alla takpannor och lägga ny papp. Hade jag varit hel så hade jag nog gjort så direkt... Jag räknar med att ha läkt tillräckligt för att kunna ge mig upp på taket i oktober nångång.
Helst hade jag gjort så lite som möjligt just nu bara för att få taket att överleva i typ två år till och fixat taket då. Mest för att se var solcellsmarknaden tar vägen. Har även tagit in offert på att byta till ett integrerat solcellstak, men det hamnade på 750k
Hur hade ni gjort?