4 731 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Hål i tegelvägg.
Hej!
Vi håller på att bygga om lite och har en tilluftsventil genom ytterväggen i köket som ska täppas till.
Hur går vi tillväga på bästa sätt?
På insidan ska det vara gips, och det är ju enkelt men sedan då?
Vill ju inte få in fukt och annat, estetsikt från utsidan gör det inget om ventilgallret är kvar, eller om vi sätter dit tegel, men vad är bäst och vilka material ska man använda innanför - vindpapp, isolering, plast m.m. osv..etc...
Tacksam för svar
/Jonathan
Vi håller på att bygga om lite och har en tilluftsventil genom ytterväggen i köket som ska täppas till.
Hur går vi tillväga på bästa sätt?
På insidan ska det vara gips, och det är ju enkelt men sedan då?
Vill ju inte få in fukt och annat, estetsikt från utsidan gör det inget om ventilgallret är kvar, eller om vi sätter dit tegel, men vad är bäst och vilka material ska man använda innanför - vindpapp, isolering, plast m.m. osv..etc...
Tacksam för svar
/Jonathan
ett kanske hellt tokigt förslag: fylla en fryspåse/ fryspåsar med mineralull och stoppa i hållet
. Fryspåsar ( som är av ganska tätt plast) skall fylla hålet väll och vara tättslutna för att ullen inte samlar på fukt ,har jag tänkt mej .... kanske fel?
gaia
gaia
ja, så skulle jag göra. Men jag vet inte om det finns några nackdelar med den lösningen....joco skrev:
Fördel i fall man vill flytta fläkten någon gång så har man en intackt håll kvar
gaia
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden