1 463 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hål i taket efter gammal trappa.
Hej,
Vi har flyttat trappan till övervåningen, förut satt den i vardagsrummet.
Nu har vi ett stor hål i taket som vi inte vet vad vi ska göra med, problemet är att resten av taket är vitmålade plankor i brädden mellan 20- 37 cm, och 205 cm i takhöjd, (det är ett gammalt timmerhus).
Det känns svårt att återställa detta så att det det inte syns att trappan satt där.
Jag har kommit med förslag om att vi ska sätta en motordriven projektorduk, men det var inte allt för populärt av frugand^_^b och det skulle fortfarande vara ganska stort hål kvar.
Är det någon som har ett bra förslag på hur man kan lösa detta på ett snyggt sätt.
/Gusan
Vi har flyttat trappan till övervåningen, förut satt den i vardagsrummet.
Nu har vi ett stor hål i taket som vi inte vet vad vi ska göra med, problemet är att resten av taket är vitmålade plankor i brädden mellan 20- 37 cm, och 205 cm i takhöjd, (det är ett gammalt timmerhus).
Det känns svårt att återställa detta så att det det inte syns att trappan satt där.
Jag har kommit med förslag om att vi ska sätta en motordriven projektorduk, men det var inte allt för populärt av frugand^_^b och det skulle fortfarande vara ganska stort hål kvar.
Är det någon som har ett bra förslag på hur man kan lösa detta på ett snyggt sätt.
/Gusan
Medlem
· Skåne
· 45 inlägg
Hmm - kan bli hur fräckt som helst..
Sitter det symmetriskt i taket? då kan man ju göra en ram med annan fyllning. Annars kan man ju köra härdat lamellglas och sätta dioder i bjälklaget så det bli takljus därnere & golvljus däruppe.
Har Ni barn? Rutschkana??
Sitter det symmetriskt i taket? då kan man ju göra en ram med annan fyllning. Annars kan man ju köra härdat lamellglas och sätta dioder i bjälklaget så det bli takljus därnere & golvljus däruppe.
Har Ni barn? Rutschkana??
Hehe.
Jo rutschkana tror jag att barnen skulle gilla, tror inte att det skulle bli mindre spring i vardagsrummet då
.
Men en glasskiva kan nog bli bra, det sitter ett takfönster på övervåningen inte allt för långt bort, så det skulle nog bli bra med ljus på dagen oxå.
Jo rutschkana tror jag att barnen skulle gilla, tror inte att det skulle bli mindre spring i vardagsrummet då
Men en glasskiva kan nog bli bra, det sitter ett takfönster på övervåningen inte allt för långt bort, så det skulle nog bli bra med ljus på dagen oxå.
Tyckte glasskiva lät nice. Kombinera detta med en förvaringsmöbel i bjälklaget för t.ex. böcker eller vinflaskor. Ungefär som en bred ram med hyllfack mot mitten om du förstår vad jag menar. Eftersom ni har så lågt i tak som 2,05 så fungerar det ju bra då ni kommer att nå saker där utan att behöva ta fram en stol varje gång.
Klicka här för att svara