Vi har renoverat badrummet och tvättstugan och skulle byta taklampor i båda rummen. Glad i hågen köpte jag två matchande lampor - ifö electric classic glob.

I badrummet har det aldrig funnits någon taklampa, så elektrikern borrade upp och kopplade med utanpåliggande kabel. Jättefint.

I tvättstugan tog elektrikern bort den gamla gulnade plafonden som vi aldrig har rört. Bakom den fanns ett djupt och brett hål i betongen med sladdar som sticker ut. Tyvärr var hålet bredare än att sockeln på lampan hade kunnat fästa runt/över det då att säga. I min enfald hade jag trott att det var en vanlig lampkrok eller liknande med ett uttag för lampa. Tji fick jag.

Kan jag lösa detta på något sätt? Jag hade hemskt gärna velat få upp lampan. Någon som går en idé?

Antar att även ett lamputtag blir för litet för att täcka hålet i så fall?

Du kanske kan höra med elektrikern annars. De kan nog lösa det, eller ge dig råd om du vill lösa själv.

Har du övervägt att köpa en plafond istället?

Elektrikern gav upp ganska omgående, han var inte ett dugg intresserad av att hitta lösningar.

Jag har sett mig omkring efter en plafond som skulle kunna matcha, men inte hittat något bra. Helst vill jag ju ha upp lampan jag redan har.

Krosslajn Krosslajn skrev:
Elektrikern gav upp ganska omgående, han var inte ett dugg intresserad av att hitta lösningar.

Jag har sett mig omkring efter en plafond som skulle kunna matcha, men inte hittat något bra. Helst vill jag ju ha upp lampan jag redan har.
Vad har hålet för diameter?

P
Har du någon bild? Det är ofta lättare att ge råd om det även finns en bild

• Gilla
Svarta trasten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.