Hej,
Bakgrund
I min iver att flytta vår router köpte jag en dragfjäder för att försöka lista ut hur husets telejack är kopplade. Jag köpte såklart den längsta - 25 meter. Matade och matade, hela fjädern fick plats, vilket den inte borde eftersom det Max är 12 meter till nästa uttag. Frustrerad så provade jag att rucka på dosan som kabeln kom upp genom och det visar sig att hålet i dosan inte var kopplad till rör-slangen -> dvs jag har petat in 25 m dragfjäder i väggen.
Förhoppningsvis har det inte skapat några stora skador..
Frågor
För att få ut dragfjäder och kunna dra data-kabeln behöver jag öppna upp ett större hål, hur gör jag det på enklaste sätt (tigersåg,kniv)?
Hur gör jag för att laga hålet och sätta in dosan i detta?
Stort tack på förhand!
Bakgrund
I min iver att flytta vår router köpte jag en dragfjäder för att försöka lista ut hur husets telejack är kopplade. Jag köpte såklart den längsta - 25 meter. Matade och matade, hela fjädern fick plats, vilket den inte borde eftersom det Max är 12 meter till nästa uttag. Frustrerad så provade jag att rucka på dosan som kabeln kom upp genom och det visar sig att hålet i dosan inte var kopplad till rör-slangen -> dvs jag har petat in 25 m dragfjäder i väggen.
Förhoppningsvis har det inte skapat några stora skador..
Frågor
För att få ut dragfjäder och kunna dra data-kabeln behöver jag öppna upp ett större hål, hur gör jag det på enklaste sätt (tigersåg,kniv)?
Hur gör jag för att laga hålet och sätta in dosan i detta?
Stort tack på förhand!
Hej! Jag tror inte på någon större skada där inne. kan man inte får ut fjädern igenom snurra runt den medels man drar?
För att öppna väggen hade jag körd med en multimaskin bara man inte går för djupt in i väggen.
säkert fler som kommer med tips. lycka till
För att öppna väggen hade jag körd med en multimaskin bara man inte går för djupt in i väggen.
säkert fler som kommer med tips. lycka till
Tack för svar! Fjäder har lyckats slå knut på sig själv därbakom (bokstavligen)klosp11 skrev:
Behöver ändå försöka få tag i röret med telekablarna, så bara att öppna upp tyvärr.
Klicka här för att svara