Hej, har krypgrund hus -98. Luftavfuktare installerad. Elektriker modell sämre dragit ny el till kök och gjort våld på asfabord i krypgrund, upptäcktes i samband med att det blev jäkligt kallt i köksskåpet som står ovanför. Om man helst inte vill se elektrikern igen, är det enklast att bara köpa en skiva asfaboard och klä över hålet ? Bör man täta ev håltagningar i boarden eller är det overkill? Tacksam för best-practice guidning

• Skadat asfabord i en krypgrund med synlig isolering och rörledningar, där skador uppstått vid elinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tråkigt att behöva mötas av det där. Ja en liten bit asfaboard som du skär till lite fint blir kanon. En vass kniv föredrar jag att använda till asfaboard.

• Gilla
Davidloge
  • Laddar…
Har nyligen lappat ihop ett hål i min asfaboard i krypgrunden med som uppkommit innan jag flyttade in. Jag tog en oljehärdad board, skar ut med övermått, vände den "glatta" sidan nedåt, limmade med lite tec7 och drog i ett par gipsskruv för att hålla den på plats. Behöver inte alltid vara det snyggaste när det inte är i blickfånget dagligen :)

Sen kan man ju diskutera vad elektrikern sysslat med, han borde ju ha gett dig chansen att ha löst det snyggt om han själv inte ville lösa sin åverkan :rolleyes:

ClasseClas
L Leafy skrev:
Har nyligen lappat ihop ett hål i min asfaboard i krypgrunden med som uppkommit innan jag flyttade in. Jag tog en oljehärdad board, skar ut med övermått, vände den "glatta" sidan nedåt, limmade med lite tec7 och drog i ett par gipsskruv för att hålla den på plats. Behöver inte alltid vara det snyggaste när det inte är i blickfånget dagligen :)

Sen kan man ju diskutera vad elektrikern sysslat med, han borde ju ha gett dig chansen att ha löst det snyggt om han själv inte ville lösa sin åverkan :rolleyes:
Jag skulle också ta en trossbottenskiva och lagat med, asfaboard är rätt mjuk att hålla på med. Det viktiga är att hålla kvar isoleringen och för plintgrundar att även säkra vindskyddet.

Tack för alla svar höörni! Jag är medelhändig så detta löser jag men skönt att få lite bekräftat att jag inte missat en stor parameter i sammanhanget

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.