Hej, har krypgrund hus -98. Luftavfuktare installerad. Elektriker modell sämre dragit ny el till kök och gjort våld på asfabord i krypgrund, upptäcktes i samband med att det blev jäkligt kallt i köksskåpet som står ovanför. Om man helst inte vill se elektrikern igen, är det enklast att bara köpa en skiva asfaboard och klä över hålet ? Bör man täta ev håltagningar i boarden eller är det overkill? Tacksam för best-practice guidning
Har nyligen lappat ihop ett hål i min asfaboard i krypgrunden med som uppkommit innan jag flyttade in. Jag tog en oljehärdad board, skar ut med övermått, vände den "glatta" sidan nedåt, limmade med lite tec7 och drog i ett par gipsskruv för att hålla den på plats. Behöver inte alltid vara det snyggaste när det inte är i blickfånget dagligen 
Sen kan man ju diskutera vad elektrikern sysslat med, han borde ju ha gett dig chansen att ha löst det snyggt om han själv inte ville lösa sin åverkan
Sen kan man ju diskutera vad elektrikern sysslat med, han borde ju ha gett dig chansen att ha löst det snyggt om han själv inte ville lösa sin åverkan
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Jag skulle också ta en trossbottenskiva och lagat med, asfaboard är rätt mjuk att hålla på med. Det viktiga är att hålla kvar isoleringen och för plintgrundar att även säkra vindskyddet.L Leafy skrev:Har nyligen lappat ihop ett hål i min asfaboard i krypgrunden med som uppkommit innan jag flyttade in. Jag tog en oljehärdad board, skar ut med övermått, vände den "glatta" sidan nedåt, limmade med lite tec7 och drog i ett par gipsskruv för att hålla den på plats. Behöver inte alltid vara det snyggaste när det inte är i blickfånget dagligen
Sen kan man ju diskutera vad elektrikern sysslat med, han borde ju ha gett dig chansen att ha löst det snyggt om han själv inte ville lösa sin åverkan![]()
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden