Hej! funderar på bästa sätt att ta upp ett hål för en dörr i en betongvägg.
Dörren är 1,5x2,5m inget litet hål,

vad använder man? finns det speciella verktyg eller är det slägga? :P
 
finns ju betongsågar att hyra men det dammar rätt bra.
 
Om det hade varit lättbetong fungerar borrhammare med mejsel, men det kanske blir för hårt för vanlig betong.
 
Hej, nu lägger jag mig i... Men jag ska ta upp ett dörrhål i en vägg av sju centimeters slaggplattor. Jag vet att det dammar otroligt mycket, men vad är bästa sättet att "skära" i det? Egentligen samma fråga som Peter....

Tigersåg? Sticksåg?
 
Stor vinkelslip med diamantskiva och vattna i snittet så dammar det inte så mycket.

Är det en tjock vägg så ta dit proffs.

Protte
 
Tjena! Har snackat med en polares polare som skulle komma å kika vad han skulle ha för att såga upp den, annars så hyr jag mej en såg/kap å gör det själv! dammar de kan man räkna med, men what the heeck! =)
 
om du ska köra med en motorkap så se till att du får med vatten anslutningen, när det är vatten med så dammar det nästan inget
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.