Hej,
Jag funderar på att måla mitt garagebetonggolv med Hagmans Golvfärg EP-V och behöver lite vägledning innan jag påbörjar detta stora projekt.
Process jag tänker följa:
Dammsug betonggolv > Högtryckstvätt golv med (Terrasstvätt) > Låt det torka > ljus Slip golv med BARRACUDA Barracuda S4) golvskiva Slipmaskin > Dammsug golv > behöver jag tvätta golvförstärkning? > 1st lagret av EP-V med 15 % vatten > Vänta 12 timmar > 2nd lagret av EP-V.
1. Vilket korn ska jag slipa betonggolv 40,50, 80?
2. Jag läste att några killar har problem med att färg inte torkar och klibbar även efter dagar, hur undviker man det?
3. Mitt garage har golvvärme, kan jag använda det när jag målar? Och om inte när ska jag stänga av golvvärmen?
4. Behöver jag en viss luftfuktighetsnivå i garaget för att måla.
5. Mitt garage är 36 m2 så jag måste köpa 4+1kg Ep-V + 15% vatten för 2:a lagret och 4+1kg EP-V är detta ok?
Något mer jag bör tänka på innan jag startar det här projektet?
Förlåt för min svenska detta är översatt från google translater.