R
Jag har bara kollat list priser, dom att jag inte har rabatter osv. Vet att hos den georgiska har jag runt 10-15 %

R
Vet att de inte är samma nr eller beteckningen, men volten och utlåningen är likvärdig. Och häger är ganska säkra på staden håller std

Blir ändå inte rätt att jämföra priser om det inte är exakt samma. Skall du bara ha billigaste skall du jämföra med ex Malmbergs. Där kostar en C10 under 10kr.

R
Jag tittar inte på kåt C utan på B

Listpriser säger absolut ingenting. Du måste jämföra med vad du betalar, inget annat. Listpriser hos svenska grossister är ett stort skämt tyvärr.

R
kat skall det vara :)

• Gilla
Videonisse och 1 till
  • Laddar…
R
vi har ju230 V 50-60 Hzoch det har polen med

Ribons skrev:
vi har ju230 V 50-60 Hzoch det har polen med
Malmbergs också, jag skulle aldrig köpa den sk*iten. Vad är det som säger att de håller samma kvalité som i Sverige när de inte har samma beteckning?

R
dt här ju hagers kvalitet som gäller och sen har dom ju det vedetagna CEmärkningen. vi köper ju en volvo made in china och den hpller ju i hopp eller hur ? :)

R
vill förtydlga lite.. jaghar tittat på priser som är så mkt billigare ändet jag får bet hor selga, storel eller ahsell så gemförelsen är inte riktigt rättvisi och med att jag tippar på att ni är företagare och har konton samt rabatter. detta gör att jag inte kan ge er rätt för vi har olika förutsättningar

tommib
Olika produkter för olika marknader. Nu har jag inte tittat närmare på just detta men man ska se upp med olika produktnummer. Sen kan det iofs vara identiska produkter med olika nummer också, ett vanligt förfarande vid elektronikkedjornas kampanjer (samma TV har olika produktnummer hos olika försäljare för att man inte ska kunna utnyttja lägstaprisgarantier).

Men Müsslis poäng kvarstår. Om det finns tvekan om det är samma produkt, varför inte bara köra malmbergs? De är också CE-märkta och godkända.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Malmbergs, Biltema mfl är också CE godkända.

Till vem vänder du dig om centralen brinner? Misstänker att Häger i Sverige inte skulle vara så sugen på att hjälpa dig om de inte ens säljer modellen.

Edit: 2:a...

Redigerat:
R
jaomjag ska ha ett få tal delar blir det ju enklare och kanske lika billigt , men om man skall ha runt 50 skåp med D-brytare och jfbhb och lite sån blir det en annan sak

Ribons skrev:
vill förtydlga lite.. jaghar tittat på priser som är så mkt billigare ändet jag får bet hor selga, storel eller ahsell så gemförelsen är inte riktigt rättvisi och med att jag tippar på att ni är företagare och har konton samt rabatter. detta gör att jag inte kan ge er rätt för vi har olika förutsättningar
Har du inte konto och rabattbrev hos grossist är det ingen mening för dig att jämföra.

Ribons skrev:
jaomjag ska ha ett få tal delar blir det ju enklare och kanske lika billigt , men om man skall ha runt 50 skåp med D-brytare och jfbhb och lite sån blir det en annan sak
50 centraler begär man offert på och beställer färdiga. Finns ingen ekonomi i att köpa delar och bygga om det inte är väldigt speciella byggen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.