Som el- och ljus-människa tycker jag det är roligt när det kommer elmaterial / belysningsprodukter som på något vis skiljer sig ur mängden.

Ett exempel som jag för första gången fick se igår är en läder-spunnen lampsladd. Roligt att göra annorlunda pendelarmaturer med.

ImageUploadedByByggahus.se1412747164.036653.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad har ni stött på för roligt / annorlunda / häftigt elmaterial som fått er att titta till två gånger?

• Gilla
Sofia Sternevald och 1 till
  • Laddar…
jonas_loof skrev:
Ett exempel som jag för första gången fick se igår är en läder-spunnen lampsladd. Roligt att göra annorlunda pendelarmaturer med.
Jag antar att lädret inte var en del av isoleringen? Dvs, det var en komplett lampsladd med dubbla lager isolering inuti lädret?

Det är en läder strumpa över kabeln, inuti är det en RKK/SKX, typ likadant som vanlig textilkabel som finns i alla färger

ImageUploadedByByggahus.se1412875576.619275.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny typ av LED-ljuskälla där man kan fästa olika linser för att styra ljuset eller ändra färgtemperatur. Riktigt rolig leksak för en ljusnörd! :)

• Gilla
fremax
  • Laddar…
jonas_loof skrev:
[bild]

Ny typ av LED-ljuskälla där man kan fästa olika linser för att styra ljuset eller ändra färgtemperatur. Riktigt rolig leksak för en ljusnörd! :)
Tell me more !

Mvh fremax

Det som är lite kul med ljuskällorna ovan är att grundaren är samma herre som precis fick nobelpriset för uppfinnandet av den blå lysdioden. Borde nog borga för en vettig kvalitet.

Dock ganska dyra. Jag köpte ett kitt med 10 olika linser för 650kr ex moms. Och två ljuskällor för 300kr st ex moms.
Men kul är det! :)

Var hittade du lampsladden? Gillar den tror jag

Var hittade du den? Har letat och letat efter lampsladd i skinn till hemmagjord armatur.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.