1 040 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
häften - häften ?????
hur ska jag gå till väga vid tätning utav golvet i badrumet
halva golvet är en betongplatta direkt på mark och den mindre halvan är reglat bjäklag
vad gäller, är det folie på hela golvet eller bara på på bjälklaget,
eller bara folie i duschhörnan o bjälklaget, som jag fattat det som så kan det finns risk med fukt underifrån på betongplatta som ligger direkt på mark och då bör man inte anvämda folie elelr tätskikt överhuvudtaget
eller ska man använda vätskebasert tätskitk
halva golvet är en betongplatta direkt på mark och den mindre halvan är reglat bjäklag
vad gäller, är det folie på hela golvet eller bara på på bjälklaget,
eller bara folie i duschhörnan o bjälklaget, som jag fattat det som så kan det finns risk med fukt underifrån på betongplatta som ligger direkt på mark och då bör man inte anvämda folie elelr tätskikt överhuvudtaget
eller ska man använda vätskebasert tätskitk
Så länge inte utrymmet ligger i en källare, så ska hela badrummet fuktspärras. Kör allting med duk eller fuktspärrsmatta. Du ska inte blanda/skarva den vätskebaserade med duken.
Har det varit badrum i utrymmet innan? Hur är det med fallen mot golvbrunnar!
Låter som att det bästa vore att flyta upp hela golvet och därigenom få en solid kaka med rätt fall.
/kimpo
Har det varit badrum i utrymmet innan? Hur är det med fallen mot golvbrunnar!
Låter som att det bästa vore att flyta upp hela golvet och därigenom få en solid kaka med rätt fall.
/kimpo
Hm...
Ska du ha matta eller kakel och klinker som ytskikt?
Ska du ha matta eller tätskiktsfolie som tätskikt, alltså fuktspärr. Jag misstänker att du inte har betongväggar så vi kan utesluta rollat tätskikt.
Beroende på vilket täskikt/ytskikt du väljer, är det också olika vilka typ av underlagsskivor du får ha och även vilket regelavstånd det ska vara på väggreglingen...
Som du ser är det mycket att ta hänsyn till när man ska göra sitt badrum.
GVK, BKR och MVK regelverken är det som gäller.
Men det finns mycket info här på forumet!
Ska du ha matta eller kakel och klinker som ytskikt?
Ska du ha matta eller tätskiktsfolie som tätskikt, alltså fuktspärr. Jag misstänker att du inte har betongväggar så vi kan utesluta rollat tätskikt.
Beroende på vilket täskikt/ytskikt du väljer, är det också olika vilka typ av underlagsskivor du får ha och även vilket regelavstånd det ska vara på väggreglingen...
Som du ser är det mycket att ta hänsyn till när man ska göra sitt badrum.
GVK, BKR och MVK regelverken är det som gäller.
Men det finns mycket info här på forumet!
Klicka här för att svara