Har monterat en Hafa Igloo klarglas duschhörna i badrummet.
Det var lite knöligt då väggarna inte var vinkelräta, men efter lite justeringar går den helt ihop upp och nere nu.
Enligt instruktionen ska magnetlisten i aluminium knackas ihop med hammare och träkloss, verkar lite läskigt. Någon som gjort detta, hur går jag tillväga på bästa sätt då det glipar på några ställen nu?
http://www.hafa.se/storage/ma/83c0c...99EF1CD1D/hafa_igloo_r_instruction_170208.pdf
Det var lite knöligt då väggarna inte var vinkelräta, men efter lite justeringar går den helt ihop upp och nere nu.
Enligt instruktionen ska magnetlisten i aluminium knackas ihop med hammare och träkloss, verkar lite läskigt. Någon som gjort detta, hur går jag tillväga på bästa sätt då det glipar på några ställen nu?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.hafa.se/storage/ma/83c0c...99EF1CD1D/hafa_igloo_r_instruction_170208.pdf
Är det så att listen har ett spår som ska gå över glaset , går listen trögt på glaset , det måste nog vara någon form av gummi eller silikonlist i spåret , annars knäcks nog glaset
Hur djupt är det i listen , troligen så ska listen knackas in på glaset så dom mallar mot varandra ,
ock ingen glipa blir , då går det att justera in , även om det är lite snett .
Risken jag ser är om du knackar för långt
Hur djupt är det i listen , troligen så ska listen knackas in på glaset så dom mallar mot varandra ,
ock ingen glipa blir , då går det att justera in , även om det är lite snett .
Risken jag ser är om du knackar för långt
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du håller ju träklossen mot listen och knackar lätt mot träklossen med hammaren.S Superrobban skrev:
Så hammaren kommer inte alls i kontakt med glaset.
Inte farligt alls. Och glaset i dörrarna är härdat!
Fast om det sedan är millimeterbreda springor mellan dörrarna, så spelar det ju egentligen ingen som helst roll heller.
(På mina superbilliga glasdörrar från Skånska Byggvaror går plast-tätningslisterna om lott lite grand och "sugs ihop" av ingjutna magnetlister
Produkter som diskuteras: "tätningslisterna"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara