5 714 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Dusch dörr Hafa Igloo... Är detta riktigt...????
Hej !!
Är i stånd att välja saker till badrummet. Var igår på K-rauta och kollade på duschdörrar, modell Hafa Igloo R. R= Duchhörn med "runda" dörrar. Dörrarna sitter ju fast på två aluminuum profiler som skruvas fast i väggen. Nu är mitt problem att han i butiken inte rekommenderade dessa dörrar om man skulle sätta fast dom i dubbelgips, vilket är precis som jag skall göra. Men vad tror Ni ? Är det någon som har någon erfarenhet av att sätta upp den här typen av duchhörnsdörrar på dubbelgips innanför kaklet. Vill så gärna ha denna typen av dörr, då man kan "vika" in dörrarna, så att de tar upp mindre plats. / Thomas
Är i stånd att välja saker till badrummet. Var igår på K-rauta och kollade på duschdörrar, modell Hafa Igloo R. R= Duchhörn med "runda" dörrar. Dörrarna sitter ju fast på två aluminuum profiler som skruvas fast i väggen. Nu är mitt problem att han i butiken inte rekommenderade dessa dörrar om man skulle sätta fast dom i dubbelgips, vilket är precis som jag skall göra. Men vad tror Ni ? Är det någon som har någon erfarenhet av att sätta upp den här typen av duchhörnsdörrar på dubbelgips innanför kaklet. Vill så gärna ha denna typen av dörr, då man kan "vika" in dörrarna, så att de tar upp mindre plats. / Thomas
Han kanske menade att dubbelgips blir för svagt pga tyngden på dörrarna? Det bästa hade nog varit att satt dit extra reglar på rätt mått innan ni gipsade. Vet dock ej hur mycket gips tillsammans med molly-plugg pallar i kg. Kanske inte är några problem?
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
En sträng med silicon bakom profilen så blir det extra starkt.
Prolox skrev:Hej !!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden