Hej !!

Är i stånd att välja saker till badrummet. Var igår på K-rauta och kollade på duschdörrar, modell Hafa Igloo R. R= Duchhörn med "runda" dörrar. Dörrarna sitter ju fast på två aluminuum profiler som skruvas fast i väggen. Nu är mitt problem att han i butiken inte rekommenderade dessa dörrar om man skulle sätta fast dom i dubbelgips, vilket är precis som jag skall göra. Men vad tror Ni ? Är det någon som har någon erfarenhet av att sätta upp den här typen av duchhörnsdörrar på dubbelgips innanför kaklet. Vill så gärna ha denna typen av dörr, då man kan "vika" in dörrarna, så att de tar upp mindre plats. / Thomas

Han kanske menade att dubbelgips blir för svagt pga tyngden på dörrarna? Det bästa hade nog varit att satt dit extra reglar på rätt mått innan ni gipsade. Vet dock ej hur mycket gips tillsammans med molly-plugg pallar i kg. Kanske inte är några problem?

det är väll som sagt en fråga om at fästa dom på rätt sätt.
du lär inte vare den första som monterar dessa dörrar i dubbelgips

Dessa är monterade med skruv/plastplugg i kakel/gips/OSB och sitter kanoon ;)

badrum_4.jpg

OK tack för era svar.

Det verkar ju som att det går...

Skall se om min snickare säger samma sak.

/ Thomas

Attans det får bli en hörna istället......

/ Thomas

En sträng med silicon bakom profilen så blir det extra starkt.

Prolox skrev:
Hej !!

Är i stånd att välja saker till badrummet. Var igår på K-rauta och kollade på duschdörrar, modell Hafa Igloo R. R= Duchhörn med "runda" dörrar. Dörrarna sitter ju fast på två aluminuum profiler som skruvas fast i väggen. Nu är mitt problem att han i butiken inte rekommenderade dessa dörrar om man skulle sätta fast dom i dubbelgips, vilket är precis som jag skall göra. Men vad tror Ni ? Är det någon som har någon erfarenhet av att sätta upp den här typen av duchhörnsdörrar på dubbelgips innanför kaklet. Vill så gärna ha denna typen av dörr, då man kan "vika" in dörrarna, så att de tar upp mindre plats. / Thomas

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.