Hej alla!
Vet inte vad jag ska tycka.
Vill ha er input.
Bakgrund.
Ska lägga om vår uppfart med smågatsten (10x10x10)
Vi har ca 25kvm sen innan och ska då lägga till ca 27kvm. ("Ny"inköp)
Firman som gör jobbet föreslog att vi tar upp allt, och lägger om det, så vi blir av med sättningarna sen 1974 (byggår)
Bra idé, sagt och gjort..
Firman kom 3 dagar för tidigt, 25.e maj och började riva upp allt när vi inte var hemma.. Lite konstigt men ok.. (första gången man vart med om att de kommer för tidigt)
Sen tog de några dagar paus, för att sen meddela att de inte hittar likadan sten som den vi har (de har alltså inte hittat 27kvm likadan sten INNAN de kommer och river upp det som faktiskt var helt ok.) De var hos oss när de tittade på jobbet och fick med sig 2 eller 3 stenar som referens. De var hos oss den 11 juni. med lite prover de hittat och vi kom överens om en typ.
Jag var iväg och de hade börjat lägga ca 2,5kvm av de gamla stenarna, tänker väl att de blandar in den "nya" när den kommer, men när man ser hur de lagt detta börjar jag att dra öronen åt mig..
*Är jag gnällig, eller ser detta normalt ut?
*Ska man inte lägga med distans mot träfasad? Eller kan träet gå nästan direkt mot sten?
*Markduk?
*De har bara tagit min gamla sand och typ återfyllt med.
Det står inget i kontraktet om tidsgräns men muntligt skulle det ta typ 3 veckor från start. Vad är skäligt?
Tydligen är de på semester nu med..
Några tips på hur jag ska resonera?