"Husägaren", "grannen", "80-åringen", "kvinnan"... Artikelförfattaren slänger omskrivningar omkring sig tills det blir svårt att hålla reda på vem som gjort vad. Båda verkar ha varit kvinnor och båda var definitivt husägare och grannar. Kanske båda var 80 år också?

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
M mumiemonstret skrev:
"Husägaren", "grannen", "80-åringen", "kvinnan"... Artikelförfattaren slänger omskrivningar omkring sig tills det blir svårt att hålla reda på vem som gjort vad. Båda verkar ha varit kvinnor och båda var definitivt husägare och grannar. Kanske båda var 80 år också?
Läser man från början till slut är det inga problem att hålla isär vem som är vem...

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Erik JS skrev:
Absolut ingen struntsak och ett solklart brott (ofredande enligt brottsbalken 4 kap. 7 §). Kan även klassas som misshandel med fängelse i straffskalan om det finns sjukdomsbild. Finns otaliga domar.

I ett civiliserat samhälle accepteras ej att man går runt och spottar folk i ansiktet. Att du inte förstår det säger tillräckligt om dig.
För att du så gärna vill tro att en spottloska kan ge fängelse, är det förhoppningsvis bara din dröm.
Säg mig. Vilket slags "våld" som understiger detta, ifall det existerar, tycker du inte skall polisanmälas?
Så, om detta är ett allvarligt brott, i vilket härke lägger du massmord och tortyr?

Är det här också ett allvarligt brott, när en person "aggressivt" tar tag i en annan persons arm?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...men-fran-brysselbraket-kliver-aggressivt-fram

A
Intet Intet skrev:
För att du så gärna vill tro att en spottloska kan ge fängelse, är det förhoppningsvis bara din dröm.
Säg mig. Vilket slags "våld" som understiger detta, ifall det existerar, tycker du inte skall polisanmälas?
Så, om detta är ett allvarligt brott, i vilket härke lägger du massmord och tortyr?

Är det här också ett allvarligt brott, när en person "aggressivt" tar tag i en annan persons arm?

[länk]
Suck

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Erik JS skrev:
Suck
Tack för ett uttömmande svar!

Jag citerar mig själv med en upprepning av min tidigare ställda fråga du inte svarade på.

Har du någon gräns där även du tycker att domstolarna nog har bättre saker för sig än att utreda ett litet grannkäbbel?

A
Intet Intet skrev:
Tack för ett uttömmande svar!

Jag citerar mig själv med en upprepning av min tidigare ställda fråga du inte svarade på.

Har du någon gräns där även du tycker att domstolarna nog har bättre saker för sig än att utreda ett litet grannkäbbel?
Jag, liksom de flesta i detta land, anser att det är fullkomligt oacceptabel att spotta någon i ansiktet och att ett sådant brott bör och ska beivras. Att du inte förstår det placerar dig i en kategori av människor som saknar korrekt uppfostran och som förmodligen har svårt att anpassa sig i civiliserade samhällen. Det är absurt att vuxna människor inte kan ta in detta och behöver höra det från andra. Men fortsätt grina du, grälsjuke stackare.

• Gilla
  • Haha
EvertL och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vilket slags "våld" som understiger detta, ifall det existerar, tycker du inte skall polisanmälas?
Du frågar inte mig men min åsikt är att alla brott normalt ska polisanmälas.

Intet Intet skrev:
Min gräns går där lagstiftaren definierar en handling som brottslig. Det är lagstiftarens sak att bedöma vad domstolarna ska syssla med, inte min eller din. Vilken annan gräns borde finnas tycker du?

• Gilla
tveksamt och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du frågar inte mig men min åsikt är att alla brott normalt ska polisanmälas.
Så ser du någon som inte stannar vid stopplikt så tar du bilnumret och skickar in en polisanmälan om jag förstår dig rätt. Eller om någon kör om dig när du ligger på hastighetsgränsen.

L lbgu skrev:
Så ser du någon som inte stannar vid stopplikt så tar du bilnumret och skickar in en polisanmälan om jag förstår dig rätt.
Nej du verkar snarare missförstå helt medvetet! 👎

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej du verkar snarare missförstå helt medvetet! 👎
Du skrev att du tyckte alla brott skulle polisanmälas. Men du menade kanske inte 'alla'.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Men du menade kanske inte 'alla'.
Du förstår säkert ungefär vad jag menar om du läser tråden igen och funderar lite.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
P
Erik JS skrev:
Att du inte förstår det placerar dig i en kategori av människor som saknar korrekt uppfostran och som förmodligen har svårt att anpassa sig i civiliserade samhällen.
Det är inte Intets fel att han saknar korrekt uppfostran. Det är hans mammas fel.
😎

• Haha
  • Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är inte Intets fel att han saknar korrekt uppfostran. Det är hans mammas fel.
😎
Äntligen. Hon är 94år nu och jag påminde henne om min misslyckade uppfostran. Hon anammade den värsta sorten: "Slapp och lynnig" kallades den. -"Se på resultatet", sade jag.

• Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Erik JS skrev:
Jag, liksom de flesta i detta land,
Ah ah ah! De flesta? Har du något belägg för det. Eller är det ditt retoriska bottennapp att aktivera "de flesta" som stöd till din vaga hypotes?
Erik JS skrev:
anser att det är fullkomligt oacceptabel att spotta någon i ansiktet
Jaha. Men vad du finner oacceptabelt spelar ingen roll, så länge rättsväsendet har riktiga brott att tampas med. Fram tills det bemannas med personal som har tid med dessa petitesser som du upprör dig så mycket över får du helt enkelt lösa dina små gnabb själv, för skattebetalarna är helt enkelt inte beredda att betala för det, ännu.
Erik JS skrev:
och att ett sådant brott bör och ska beivras.
Visst. Lämna in en anmälan. Ingen skada, inga vittnen.
Erik JS skrev:
Att du inte förstår det placerar dig i en kategori av människor som saknar korrekt uppfostran och som förmodligen har svårt att anpassa sig i civiliserade samhällen.
Skyll inte på mig. Ring min mamma 031511945

Erik JS skrev:
Det är absurt att vuxna människor inte kan ta in detta och behöver höra det från andra. Men fortsätt grina du, grälsjuke stackare.
Det är ett resultat av en slapp och lynnig uppfostra.

Redigerat:
Intet Intet skrev:
för skattebetalarna är helt enkelt inte beredda att betala för det
Ah ah ah! Skattebetalarna? Har du något belägg för det. Eller är det ditt retoriska bottennapp att aktivera "skattebetalarna" som stöd till din vaga hypotes?

😂😂😂

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.