Hej,
Jag har ett grått 50mm YD (43mm ID) avloppsrör som sticker upp ur betongplattan.
Här ska jag ansluta ett 40mm YD avloppsrör från tvättställ, vilken gumminippel ska jag köpa?
Jag vill ju hitta en nippel som har YD 43mm och ID 40mm (+- 1mm kanske).

Tack på förhand.

H HerrP skrev:
[länk]

Denna borde fungera?
Jaha, nippeln ska alltså träs ÖVER röret från plattan? Jag har trott att det ska in i det och att det sen är en fläns som vilar uppe på kanten, och sen ska tvättställsröret trycka ut det mot innerväggen så det blir tätt.

Då borde denna också funka?
https://www.jemfix.se/gumminippel-50-x-40-mm/8124/9015600/

Nja. Du ska trä nippeln in i röret som kommer upp och sedan stoppar du ned ditt rör på 40mm i hålet

H HerrP skrev:
Nja. Du ska trä nippeln in i röret som kommer upp och sedan stoppar du ned ditt rör på 40mm i hålet
Det var så jag också förstått det, men då förstår jag inte hur din länk passar mitt avlopp som är 43mm ID (50mm YD).

Bästa svaret

Krilleman
Tabell för dimensioner av plastör, markerad cell för anslutningsrör D2, 43/40 mm, artikelnummer 310 69 60.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
xLnT
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
[bild]
Ja, jag blev bara förvirrad av att det låg i "Anslutningsrör 1 utvändigt 50mm kolumnen".

Krilleman
X xLnT skrev:
Det var min gissning också.. men varför specar dom utvändig diameter på 50 rör slätända?
Det finns två vanliga standarder på plaströr så dom tillverkar därefter två nipplar.

45/40 och 43/40.

Tunnväggiga rör eller tjockväggiga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.