Hej,
Har ett Gullringshus från 1975. Badrummet i entréplan behöver renoveras.
I badrummet finns en "installationsvägg" där toastol, tvättställ, bidé och dushblandare är monterade.
Vad jag kommer ihåg från tidigare renovering 1993 är det en stålkonstruktion med både el och alla andra anslutningar finns.
Jag undrar om det finns någon ritning hur den såg ut framifrån?
Jag har ritningar hur den ser ut från ovan.
MVH//UB

Hade likadant hette IFÖ väggen.
Hade ingen el som gick där men alla vatten ledningar.
Vattnet ansluts in till den så egentligen är det bara att stänga av vattnet (och elen) riv hela väggen plugga rören som ledde in i den och så börjar du från scratch.
Ett riktigt äckelbygge.
Golvbrunnen är tom bara en krök som ledde ut från väggen ingen riktig golvbrunn mao

U ulf.brunlof skrev:
Hej,
Har ett Gullringshus från 1975. Badrummet i entréplan behöver renoveras.
I badrummet finns en "installationsvägg" där toastol, tvättställ, bidé och dushblandare är monterade.
Vad jag kommer ihåg från tidigare renovering 1993 är det en stålkonstruktion med både el och alla andra anslutningar finns.
Jag undrar om det finns någon ritning hur den såg ut framifrån?
Jag har ritningar hur den ser ut från ovan.
MVH//UB
Hej!
Jag har också ett Gullringshus från 1975 och ska renovera mitt badrum som också har en likadan "installationsvägg". Måste man riva denna "installationsvägg" (benämnd våtvägg i ritningar) eller kan man behålla den som den är alternativt göra en inspektionslucka?
Mvh Tobbe 1954

Riv skiten. Kan nog vara mycket spännande bakom den. :)
Gammalt badrumsgolv med synligt golvbrunn och vattenfläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenskadat golv med blottad isolering och fuktfläckar i hörnet, del av ett renoveringsprojekt för att utforska problemet bakom ytan.
Skapa konto
Bilden visar en riven vägg med trasigt material, träbitar och isolering exponerade.
Skapa konto

• Gilla
TheGame
  • Laddar…
T Tobbe1954 skrev:
Hej!
Jag har också ett Gullringshus från 1975 och ska renovera mitt badrum som också har en likadan "installationsvägg". Måste man riva denna "installationsvägg" (benämnd våtvägg i ritningar) eller kan man behålla den som den är alternativt göra en inspektionslucka?
Mvh Tobbe 1954
Riv bort skiten du ska inte spara det om du ska renovera badrummet. Det skulle vara helt mot standard

• Gilla
Tobbe1954
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.