Jag har under mina 8 renoverings- och nybyggnationsår varit väldigt frustrerad vid de få tillfällen jag anlitat hantverkshjälp. Ni vet det vanliga gnället om hur dyrt det är och att de inte kommer när de ska. MEN, jag tycker det är lika viktigt att oxå berätta när man är nöjd!

Nu var det så att jag i min okunskap bestämde mig för å bygga taket till vår lada med en limträbalk, vilket givetvis utmynnade i att jag inte klarade att bygga allt själv. Tänkte inte på att de blir ganska stora och tunga di där limträbalkarna...

Jag kontaktade BVS-bygg (säte i Älmhult) i maj. Vi kom överrens om den 24 sept (de hade mycket å göra så det tog lite tid). Jag skickade lite ritningar, snickaren ringde veckan innan å hörde sig för om vissa tekniksliteter. Den 24 sept kl 07.00 kom de. Trevliga, hade inga problem med att använta mitt "bonnasågade" virke, de hade inga problem med att bygga vidare på mitt regelverk (som givetvis inte var 100 %). Idag kom de oxå l07.00, gjorde ett kanonjobb, noggranna, proffsiga, kunniga.

Jag är bara så enormt nöjd.
 
  • Gilla
ullberg och 2 till
  • Laddar…
Härligt att folk skriver när det går bra och inte bara beklagar sig.:thumbup:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.