349 806 läst ·
591 svar
350k läst
591 svar
Gubbalyckan
Men... du kan väl inte riva STALLET på Jesus födelsedag?Racing skrev:
Jag hoppas du åtminstonde lyfte ut krubban lite försiktigt först.
(F.ö. så är det väl juldagen som är födelsedagen om man ska vara petig.)
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 138 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 138 inlägg
Julen firas traditionellt av kristna den 25 december till minne av Jesufödelse, men det finns inget (vilket heller inte kyrkan har hävdat) som stöder att just denna dag var hans egentliga födelsedag.
Tja, de kallar sig bland annat Harry och Thomas... Förutsätter du att jag är en tjej förresten?mattiasp skrev:
Är harry kränkt?
Man lär sig nåt varje dag.
Thomas har för övrigt lämnat byggahus. @Thomas_Blekinge i alla fall
Man lär sig nåt varje dag.
Thomas har för övrigt lämnat byggahus. @Thomas_Blekinge i alla fall
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
Lite långsökt men det kan ha varit emballage för en stirlingkylare till en IR-spanare. Oljan har nog inget med det ursprungliga innehållet att göra.Racing skrev:
Vet att det inte var riktat mot mig, men jag förutsatte att du var tjej, har ev. något med ditt användarnamn att göra?Åsa Lund skrev:
Bra jobb av racing förövrigt, lite dåligt med bilder på snygga vrålåk bara!
Tja, jag har ju hängt med ett tag, och jag har viss insyn i vilka som döljer sig bakom användarnamnen. Jag kan säga så mycket att man inte kan förutsätta någonting. Användarnamnet kan ju indikera något om användarens kön, men sällan något om färgen. Beteckningen ”vita kränkta män” brukar betyda ungefär ”priviligierade, men ändå missnöjda personer”, men med en krydda av sexistiska förutfattade meningar. Min menig är att om man vill påpeka att någon annan beter sig illa, gör man bäst i att själv bete sig så korrekt som möjligt.Åsa Lund skrev:
Wow, vilken tråd, vilken renovering och vilket bygge! Djupt imponerad på många sätt. Jäklar vad häpen jag blev när ni helt plötsligt gick på nästa bostad. Att bara finna lusten och ha disciplinen att ”lämna” en helt färdigbyggd kåk, för att ge sig på ett ruckel är helt obeskrivlig. Och med ”lämna” menar jag att lämna soffan, brasan, filmkvällen, amerikanska bilar eller vad man nu spenderar sin överflödiga tid till - när man för en gång skull skulle få chans att njuta av ett superbygge. Starkt!!
Jag har väl samma tankar som många andra poängterat, att alla materialval är man inte helt överens om, men smaken är som baken och det är väl härligt att någon vågar göra något annorlunda.
Jag är själv från trakten, men huset känner jag ej igen. Men nu skall jag hålla ögonen öppna
Tack för flera timmars fantastisk läsning och lycka till med framtida utmaningar!
Jag har väl samma tankar som många andra poängterat, att alla materialval är man inte helt överens om, men smaken är som baken och det är väl härligt att någon vågar göra något annorlunda.
Jag är själv från trakten, men huset känner jag ej igen. Men nu skall jag hålla ögonen öppna
Tack för flera timmars fantastisk läsning och lycka till med framtida utmaningar!
Ja, grejjer från Hughes har väl samlarvärde i USA? Men tunnan kanske är lite för stor för att det ska finnas intresse att få den skeppad över Atlanten?Racing skrev:
Thomas lurkar ständigt i denna tråd för att få ett eller annat matnyttigt tips om hur man slår i ett spik eller två, min bästa kompis härharry73 skrev:
Han kommer vara kvar tills jag antigen är död eller har konkat för att kunna säga "Vad var det jag sa"