Byggahus.se
useless useless skrev:
Tvätt och tork matchar ju inte varandra. Höjden av dålig smak...
Älskar folk som bryr sig, köpt båda mina maskiner för en spottstyver av folk som bryr sig och den ena gått sönder :)

• Gilla
LasseT och 6 till
  • Laddar…
L
Grymt att ha dig tillbaka. Hade helt missat ditt nya objekt så fick helt enkelt läsa ikapp. Kör hårt

• Gilla
Bichonen och 1 till
  • Laddar…
Något helt annat,

Får se om detta skrytet funkar, man är ju en liten udda fågel i detta sammanhang som mest brukar frekventeras av yngre män i japanska bilar, men den gamle gubben chockade nog de flesta:cool:

Häng med i tråden där vi tar skryt och dålig smak till en ny och oanad nivå (y)

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 12 till
  • Laddar…
Sluttramsat. :oops:

På åker framför hus hade stora buskage börjat ta över, grabben la två dagar och två röjsågsklingor innan han gav upp och då hade han nog inte tagit mer än 10 x10 meter vilket var ca en tiondel av allt. Vet inte vad buskaget heter, men taggiga och sega saker är det i alla fall.

jobb 765.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick hyra in expert som drog över det på en halvtimme till en mindre peng än vad jag betalade för röjsågsklingorna. Man får betala för att vara dum;)

hus 024.jpg
Skapa konto

Utsikten blev genast lite bättre.

hus 025.jpg
Skapa konto

Högen längst fram är från grabbens avverkning.
Traktorn flisade allting. Här är det tänkt att göra en paddock, ni vet en grusplätt med staket runt där damer och herrar struttar runt med sina pållar iförda små löjliga hjälmar.

hus 026.jpg
Skapa konto

Till höger är det vinterhage för lösdrift.

jobb 008.JPG
Skapa konto

En helt vanlig dag i en bondes liv :cool:, klipper sommarhage med betesputs för att få igång gräsproduktion till nästa sommar. Denna betesmark har legat i träda i många år så det utgår säkert något EU-bidrag för att man gjort världen en tjänst med att hålla våra landskap öppna.
Man är en riktig frontfigur för miljöarbetet:rofl:

stall-charpente-large.jpg
Skapa konto

Glöm kyrktornet, så här är tanken att stallet ska se ut. Ska stå på samma ställe som det gamla. Är ett enkelt utestall med 8 boxar, dvs det finns ingen uppvärmning. Ligger just nu för tillverkning och levereras efter nyår. Sedan får man väl försöka attrahera :love: grannskapets märrar och hysa in dessa så banken får tillbaka sina pengar.:rolleyes:

.

• Gilla
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
Det tar sig! O huset kommer garanterat locka till sig någon hästtokig dam.

Har ni tänkt ha hel/halvfoder på grannskapets gamla märrar eller bara boxplatser? Är rätt drygt arbete med hästar

Men annars ser ju stället riktigt fint ut

• Gilla
Bichonen och 1 till
  • Laddar…
Ja, huset är inga problem att hyra ut.

Generellt tycker jag att hästar är lätt obehagliga djur, och försöker undvika dem så gott det går.
Vad det gäller hel eller halvfoder så är det inte mitt ansvarsområde utan den saken får märrarna lösa sinsemellan, jag hade mest tänkt att köra traktor och casha in hyra:cool: är det inte så bönder gör?:thinking: Eller har jag helt missuppfattat det;)

Och tack för att du tycker det är fint.

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Racing Racing skrev:
Generellt tycker jag att hästar är lätt obehagliga djur, och försöker undvika dem så gott det går..
Ja, hästar är livsfarliga fram och bak samt obekväma på mitten.....

• Gilla
Bichonen och 5 till
  • Laddar…
Vilken tråd! :love::love: Tagit mig två dar att komma igenom. Är sjukt vundsjuk på det mesta, Särskilt traktorn och garaget. Skulle själv dock kastat ut bilarna och stoppa in ett gäng hojar istället :cool: Tusen tack för trevlig läsning, alla BILDER särskilt, och alla goda tips!

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Vilken tråd! :love::love: Tagit mig två dar att komma igenom. Är sjukt vundsjuk på det mesta, Särskilt traktorn och garaget. Skulle själv dock kastat ut bilarna och stoppa in ett gäng hojar istället :cool: Tusen tack för trevlig läsning, alla BILDER särskilt, och alla goda tips!
Kanske tur att man tagit bort en hel del inlägg i tråden annars hade du fått sitta 3 dagar ;)
Kul att du uppskattar, ger ju lite energi till nya inlägg(y)

Motorcyklar är trevligt, har haft ett antal och har även haft företag i den branchen för herrans många år sedan. Marco "Lucky" Lucchinelli och Freddy Spencer var mina idoler på den tiden och man körde med sex pipor mellan benen, man blir nostalgisk:beer:
Kanske dags igen att grensla ett monster:devilish:

• Gilla
Gustav Fredriksson och 3 till
  • Laddar…
Lite bilder från källaren får bli helglektyr denna gången.

hus 037.JPG
Skapa konto

Luft/vattten panna från ES på 11kW, har inga ute/innestyrningar, man ställer önskad temp på pannan. Köptes på Blocket för en billig peng av en som inte fick bygglov på det hus han tänkt installera den i. Allt var förfyllt med köldmedia och bara att koppla ihop med snabbkopplingar. Pannan fungerar kanon, men det hade varit smidigare om den hade en koppling till rumstemperatur. Den har en värmepatron till vv på 1,6 kW och en på 6kW om värmepump havererar.

hus 038.JPG
Skapa konto

Alla kopplingar sitter upptill på pannan som är ca 1800 mm hög.

hus 039.JPG
Skapa konto

Övre rör är befintliga värmerör i huset, rejäla doningar som till min stora häpnad var täta överallt.

hus 040.JPG
Skapa konto

Vedpanna står kvar i källare, någon som vill ha för en billig peng? sitter ny keramik i den.
Tung? skojar du:rofl:

hus 049.JPG
Skapa konto

Vedpannan var ihopkopplad med en hemmagjord ackumulatortank. Ett projekt att ta tag i när man blir pensionär.

hus 044.JPG
Skapa konto

Gammal panna är inbyggd i skorstensstock.

hus 043.JPG
Skapa konto

Nämnde jag att han som bodde här innan var elektriker :thinking:

hus 041.JPG
Skapa konto

Finns väl lite övrigt att önska med kabeldragning i huset, dosan som hänger till höger är till vattenpumpen.

hus 006.JPG
Skapa konto

Hydrofor till vattnet.

hus 047.JPG
Skapa konto

Visst är man duktig som använder rörirör i bjälklag/väggar :geek:

hus 045.JPG
Skapa konto

Detta var den gamla duschen som fanns i huset, notera att någon lagt tid på att stjäla kopparrören.

hus 046.JPG
Skapa konto

Man stod på mattan när man duschade och vattnet rann sedan över källargolvet till andra sidan rummet där brunnen finns. Det var innnan man uppfunnit "Säkert Vatten" :crysmile:
Det har ju bevisligen fungerat och några skador efter det hittar jag inte.
Men trevligare duschutrymmen än detta har jag stött på i mina dar.

hus 005.JPG
Skapa konto

Källardörr, satte ny omkopplare och uttag här för bekvämlighetens skull. Den som har flest uttag vinner;):D:rofl::crysmile:
Sitter larm på dörr som är en 18 graders från Bhus. Handtag/ lås från Biltema, skitbilligt och fungerar bra men man får veta vad det är för pryttlar man ska ha, så att allt passar till den dörr man valt.

FFR33 006.JPG
Skapa konto

.

• Gilla
Gustav Fredriksson och 8 till
  • Laddar…
Lite smått och gott.

hus 754.JPG
Skapa konto

Blev äntligen färdig och tog ner ställning på östersida förra veckan, nimt med traktor även om det blir spår i gräsmattan. Som ni ser fick jag byta en hel del klädselbrädor runt toalettfönstret. Tar ju bort lite av charmen när man bara använder en storlek på klädselbrädor men snabbt gick det :cool:

hus 755.JPG
Skapa konto

Här syns nya utedelen till luft/vatten värmepump. Plåtslagare har fortfarande inte hunnit hit och klä in skorstenen :thinking:. Kan inte varit så många år sedan man tog bort nedgång till källare utifrån. Och målning av grunden är nästa års projekt.
All svart plåt har jag bytt själv.

hus 002.JPG
Skapa konto

Fick en gammal bild på hur det såg ut förr, tror att det är 60-70 tal.

FFR33 003.jpg
Skapa konto

Undertecknad är enda medlemmen utanför USA. Den som listar ut vad det står för vinner en åktur(y)..... På egen risk.

.

• Gilla
Gustav Fredriksson och 5 till
  • Laddar…
harry73
very immature racers of the united states?

• Gilla
April Skies och 1 till
  • Laddar…
Men va fan, trodde det skulle vara lite svårare än så.

Grattis till åkturen, du är välkommen, vill du åka traktor eller rod:devilish:

• Gilla
Gustav Fredriksson och 3 till
  • Laddar…
harry73
Tack, låt mig fundera en kort stund ;)

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Precis sträckläst tråden. Fantastiskt bygge!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.