T Thomas_Blekinge skrev:
Badkaret är snett och fult, håller inte stilmåttet.
I och med att du påtalat i ett inlägg per sida i tråden att allt är smaklöst så håller väl ett fult badkar stilmåttet helt?

• Haha
Appendix
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Det verkar finnas annat i den här tråden som inte heller håller stilen om man säger så ;)

• Gilla
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag är glad att du är den ivrigaste läsaren av min tråd Thomas. (y):heart:

Själv tycker badkaret är ok men kranen är mer tveksam, men smaken är som baken.

• Gilla
Jorn och 6 till
  • Laddar…
harry73
Avslöjade du redan tuppens namn?

Ni är roliga! Jag får aldrig så mycket respons på mina inlägg som i denna tråd.

• Gilla
LargoGabriel och 3 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Ni är roliga! Jag får aldrig så mycket respons på mina inlägg som i denna tråd.
Jag visste att du tycker denna tråden är den bästa på forumet (y)
Jag gillar hardcore fans:strong: som följer slaviskt.

• Gilla
Jorn och 16 till
  • Laddar…
Racing Racing skrev:
[bild]
Bara att flytta in, eller ?

Häng med i tråden där vi tar skryt och dålig smak till en ny och oanad nivå (y)

.
Ta med sovsäck och enmanstält så är det klart (samt kanske hjälm) :rofl:

• Gilla
Racing
  • Laddar…
Nä nu vet jag... Tuppen heter förstås Galningen.

Jag tror den heter Walter Percy Chrysler

Vi har fått många anmälningar om att diskussionen är otrevlig i den här tråden. Jag vill bara informera om att TS Racing absolut inte vill att vi modererar i hans tråd. Det är OK när det är en projekttråd tycker jag.

/Moderator

• Gilla
Appendix och 14 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har fått många anmälningar om att diskussionen är otrevlig i den här tråden. Jag vill bara informera om att TS Racing absolut inte vill att vi modererar i hans tråd. Det är OK när det är en projekttråd tycker jag.

/Moderator
Det är bra att du skriver detta, så vi vet. De flesta av oss har nog en tydlig bild av vem det är som gör bort sig :)

• Gilla
Bichonen
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Det är bra att du skriver detta, så vi vet. De flesta av oss har nog en tydlig bild av vem det är som gör bort sig :)
Få se... tuppen?

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
För att göra en lång historia kort så ville vi(läs min fru) ha mer mark till vårt hus för att kunna hålla hästar och bygga stall tyvärr var det inte lösligt, men blev istället vi erbjudna att köpa ett grannställe som ligger ca 500 meter öster om vår tomt genom granskogen eller ca 800 m grusväg bort som det lokala skogbolaget köpt ungefär samtidigt som vi flyttade in i vårt hus. De kunde tänka sig stycka av hus och lite betesmark så att det kunde bli en lite jordbruksfastighet. Dags att bli bonde :surprised:, såg ni den komma?

Nu var varken boningshus eller stall i bästa skick,

Ett rött trähus med svart tak omgivet av gräsmark och skog i gyllene kvällsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här såg huset ut någon månad innan vi tog över det, den luft/vatten pump som ni ser på bilden stals bara några dagar efter tillsammans med mycket annat som fanns i huset. Det sågades ner kopparrör till vattensystem, elkablar klipptes av osv.

Nedgånget boningshus med övervuxen fasad och trasigt tak omgivet av skog och viss vegetation.
Skapa konto

Grisastall, tyvärr är de bärande balkarna i huset helt uppruttna så det är bara att jämna det.

Raserat stallbyggnad med skadat tak och växtlighet som tar över.
Skapa konto

Stall, Gudrun lyfte av taket. Bara att jämna det.

Så detta är vad vi köpt, gäller att man kan se potentialen :crysmile::rofl:.

Och nu när man blivit bonde så krävs naturligtvis en sådan här
Traktor med frontlastare och släp bredvid en rostig grävmaskin på ödet lantligt område.
Skapa konto

You cant have to many tractors :devilish:

Häng med i tråden där vi tar skryt och dålig smak till en ny och oanad nivå (y)

• Gilla
  • Älska
Appendix och 27 till
  • Laddar…
Sån jäkla nybyggare alltså! Wilhelm Moberg kan se sig slagen!

DU är grym. En förebild och idol.

• Gilla
Bichonen och 2 till
  • Laddar…
Va bra, nu blir det mer byggbilder att titta på. För "original" bygget börjar ju lida mot sitt slut eller iallafall bli nästan färdigt. Längre kommer man inte. Har en gammal konsult som jag har jobbat en del med och han menar att ett hus aldrig blir mer än ca. 95% färdigt. För när man börjar närma sig den gränsen ja då är det dags att måla om, sätta nya tapeter eller kanske t.o.m byta kök och då sjunker "färdigprocenten" med en gång.....

Skall bli kul att få se vad det blir av detta. Kör hårt med massor av bilder det gillas skarpt. Några ev. små "påhopp" har ju inte stoppat dig än.... Alltid kul när någon vill och orkar visa vad de har gjort och kommit fram till, (y) till sådana här trådar (även om själva tumbilden är grymt ful...).

• Gilla
Bichonen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.