349 786 läst ·
591 svar
350k läst
591 svar
Gubbalyckan
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 212 inlägg
Ni är roliga! Jag får aldrig så mycket respons på mina inlägg som i denna tråd.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Jag tror den heter Walter Percy Chrysler
Administrator
· Skåne
· 8 665 inlägg
Vi har fått många anmälningar om att diskussionen är otrevlig i den här tråden. Jag vill bara informera om att TS Racing absolut inte vill att vi modererar i hans tråd. Det är OK när det är en projekttråd tycker jag.
/Moderator
/Moderator
Det är bra att du skriver detta, så vi vet. De flesta av oss har nog en tydlig bild av vem det är som gör bort sigMarlen Eskilsson skrev:
För att göra en lång historia kort så ville vi(läs min fru) ha mer mark till vårt hus för att kunna hålla hästar och bygga stall tyvärr var det inte lösligt, men blev istället vi erbjudna att köpa ett grannställe som ligger ca 500 meter öster om vår tomt genom granskogen eller ca 800 m grusväg bort som det lokala skogbolaget köpt ungefär samtidigt som vi flyttade in i vårt hus. De kunde tänka sig stycka av hus och lite betesmark så att det kunde bli en lite jordbruksfastighet. Dags att bli bonde
, såg ni den komma?
Nu var varken boningshus eller stall i bästa skick,
Så här såg huset ut någon månad innan vi tog över det, den luft/vatten pump som ni ser på bilden stals bara några dagar efter tillsammans med mycket annat som fanns i huset. Det sågades ner kopparrör till vattensystem, elkablar klipptes av osv.
Grisastall, tyvärr är de bärande balkarna i huset helt uppruttna så det är bara att jämna det.
Stall, Gudrun lyfte av taket. Bara att jämna det.
Så detta är vad vi köpt, gäller att man kan se potentialen
.
Och nu när man blivit bonde så krävs naturligtvis en sådan här
You cant have to many tractors
Häng med i tråden där vi tar skryt och dålig smak till en ny och oanad nivå
Nu var varken boningshus eller stall i bästa skick,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här såg huset ut någon månad innan vi tog över det, den luft/vatten pump som ni ser på bilden stals bara några dagar efter tillsammans med mycket annat som fanns i huset. Det sågades ner kopparrör till vattensystem, elkablar klipptes av osv.
Logga in
Skapa konto
Grisastall, tyvärr är de bärande balkarna i huset helt uppruttna så det är bara att jämna det.
Logga in
Skapa konto
Stall, Gudrun lyfte av taket. Bara att jämna det.
Så detta är vad vi köpt, gäller att man kan se potentialen
Och nu när man blivit bonde så krävs naturligtvis en sådan här
Logga in
Skapa konto
You cant have to many tractors
Häng med i tråden där vi tar skryt och dålig smak till en ny och oanad nivå
Va bra, nu blir det mer byggbilder att titta på. För "original" bygget börjar ju lida mot sitt slut eller iallafall bli nästan färdigt. Längre kommer man inte. Har en gammal konsult som jag har jobbat en del med och han menar att ett hus aldrig blir mer än ca. 95% färdigt. För när man börjar närma sig den gränsen ja då är det dags att måla om, sätta nya tapeter eller kanske t.o.m byta kök och då sjunker "färdigprocenten" med en gång.....
Skall bli kul att få se vad det blir av detta. Kör hårt med massor av bilder det gillas skarpt. Några ev. små "påhopp" har ju inte stoppat dig än.... Alltid kul när någon vill och orkar visa vad de har gjort och kommit fram till,
till sådana här trådar (även om själva tumbilden är grymt ful...).
Skall bli kul att få se vad det blir av detta. Kör hårt med massor av bilder det gillas skarpt. Några ev. små "påhopp" har ju inte stoppat dig än.... Alltid kul när någon vill och orkar visa vad de har gjort och kommit fram till,