Byggahus.se
Ja, såg också att det var skillnad på hur man gick till väga för att vinkla bottenplattan.
Att 1400 saknar belysning hade jag missat.
Ska ändå köpa lite annat från Rubart.de så det kanske får bli en sådan där 140 ce då...
Har även kollat lite på makita och bosch 18 v system men inbillar mig att det blir bättre med sladd i längden.
 
Jag har en GST18V och är faktiskt väldigt nöjd med den, tyvärr är det ju handväskemodell så om man vill ha limpa är det ju fel. Fantastiskt trevligt att ha batteridriven sticksåg vid besök till brädgården eller när man skall fixa något lite snabbt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ja har inga 18V verktyg, än, men tanken finns, och då också på GST18V-LI S.
Ser klart trevlig ut. :)
 
trattalask
Tjuvar lite på tråden. Men vad skiljer mellan 1400 och 160? Måste verkligen byta ut min gamla stickis. Väljer väl egentligen mellan festool PS300 och GST 160.
 
160 har mer påkostad bladstyrning.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
trattalask
Så bottom line. Mer finlir och bättre dammuppsamling med 160.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tobas skrev:
Så bottom line. Mer finlir och bättre dammuppsamling med 160.
Jepps! :)
 
Jag kan redovisa vad jag hittat vid några snabba sökningar , 1400 CE har jag sett med L-Boxx hos en tysk handlare för 2806:- och hos en Svensk för 2438:-. Rubart har 140 CE för 2115:- och Wagner 160 CE för 2140:- Lindarn har 1400 CE i väska för 2195:- och 160 CE för 2649:-

1400 CE har inte enl. Bosch i post 20 dammutsug (där råder vissa tveksamheter om det går att komplettera). Den har inte LED-belysningen inte verktygslös inställning av foten inte heller den mer avancerade bladstyrningen.

Är det pengarna som styr så har både Lindarn och Toolab kampanj på 90 E med extra blad för 1150:-

Ev. frakter är inte med i priserna. Lita inte hundra på mina uppgifter utan kolla själva.;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Var och kände på 160 på bauhaus igår. Nice. Rätt lätt och skönt grepp. Makitan bredvid kändes klumpigare och tyngre klart. Klar fördel mot 1400 är att belysningen kan slås på konstant, och verktygslös inställning. Satte i ett blad och det kändes stabilt.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.