Byggahus.se
Vilken av dessa ska man satsa på? Vad är skillnaden? Precision är viktigare än att såga genom tjocka material för min del.
 
140
 
Okej! Vet du vad skillnaden är mellan dessa? Har försökt att läsa på Bosch hemsida men det har inte hjälpt mig... Har även sökt här men inte hittat någon jämförelse...
 
I stort så är 150 en byggsåg och 140 en finsåg
 
Om du söker så hittar du några trådar om det, skillnaden ska vara bland annat bladstyrningen, där är 135:an en klass för sig. Och förstås andra "synliga" detaljer som watt, plastdetaljer, metalldetaljer. Elektroniken hos 135:an ska också vara bättre.
 
140 är väl en uppdaterad variant av 135. Är det någon som jämfört dom två? Är 140 något bättre än 135? Har själv en 135 och är riktigt nöjd med den.
 
Är du inte nöjd med 135an så blir du nog inte nöjd med någon sticksåg... Vad är det som skapar missnöjet?
 
Nimajneb skrev:
Vad är det som skapar missnöjet?
Vilket missnöje :x
 
MB77 skrev:
Vilket missnöje :x
Läste nog lite fel där :(
 
Jo jag hittade ju en del om 135:an men den säljs ju inte längre. Så det var därför jag startade denna tråd för tänker man lite på nummerföljden så brukar ju högre nummer vara bättre vilket inte verkar vara fallet här...

Hur står sig 140 mot 135? Eller ska man försöka hitta en 135:a begagnad?
 
Jag tror säkert att 140 är en värdig uppföljare till 135an.
Men jag tror inte det finns någon anledning att byta från 135an till 140an eller tvärt om.
 
Nej det får man väl hoppas men jag sitter ju på en B&D nu som verkligen suger och inte kan såga rakt...
 
iSnobben skrev:
Nej det får man väl hoppas men jag sitter ju på en B&D nu som verkligen suger och inte kan såga rakt...
Vad väntar du på? ;)
 
Att den ska prioriteras in av sambon ;) Nej men jag såg en 150 CE igår på Blocket för 1500:- då tänkte jag eventuellt slå till. Men det låter ju som att jag ska satsa på en 135/140 istället.
 
Redigerat:
140´n är mycket rikigt uppföljaren till 135´an. :)
Har LED belysning samt en mer avancerad bladstyrning än 150 som dock har kraftigare motor.

Har en 135 själv, som jag är nöjd med, men sneglar ändå då och då mot 140'n.. :)
Ebay.de borde du kunna göra 'fynd' på..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.