Byggahus.se

gst 140 ce och gst 1400 ce, Skillnad eller?

1. S
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Någon som vet? Jag kan inte se/läsa några skillnader. 140 finns inte på bosch svenska hemsida, men på den tyska. Det omvända gäller för 1400. Snurrigt.

2. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    GST140 verkar utgå och ersättas av GST1400CE.

Jag hittar inte GST140CE på Tyska Boschsidan, under sticksågar?

Redigerat 9 jan 2015 13:39
  3. S
    Medlem Nivå 1
    Du har rätt, den finns där inte. Jag fick fel för mig. 140 ce finns dock att köpa i Tyskland i många butiker jämfört med 1400 ce som jag bara hittar hos någon enstaka. Och 1400 ce verkar ju inte purfärsk, så den borde ju nått de stora återförsäljarna.

4. ceson
    Medlem · Nivå 13
    Är 1400 utan utsug?

5. S
    Medlem Nivå 1
  6. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
  7. ceson
    Medlem · Nivå 13
    Ok. Jag reagerade bara över att det inte fanns utsug här och att det inte verkar vara med någon adapter i paketet.

Tvåa på den.

8. S
    Medlem Nivå 1
    Såg nu att titeln på filmen är 1400 ce men att de i filmen säger och skriver 140 ce. Samma såg då?

9. S
    Medlem Nivå 1
  10. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Jo du kan säkerligen köpa löst, dock verkar det inte medfölja i Sverige.
    Köper du från Rubart.de ingår den däremot.

11. ceson
    Medlem · Nivå 13
    Har dom 1400 såg inte den där, men det är säkert jag som snurrat till det:confused:

När jag översatte från den ungerska sidan så verkar adaptern inte följa med även om den är med på bild.
    Leveransomfattning
    Väska
    Anti Forgácsfelszakadás (splitterskydd?)
    Blad T 144 DP

Men eftersom att den är med på bilden så går det ju att köpa adaptern lös och få på sågen. Men man får ju då ta med den kostnaden när man jämför priserna:)

12. S
    Medlem Nivå 1
    Det är en bra butik. Ska vi antaga att 1400 ce = 140 ce då?

13. S
    Medlem Nivå 1
    Rubart.de då alltså

14. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Njae, GST140CE är/var bättre, om än utgången och ersatt av GST160CE eller liknande.

140CE har/hade LED belysning och verktygslös justering/vinkling av bottenplattan.
    Jag tror, med betoning på tror, att 140CE har/hade bättre bladstyrning. Det var första modellen som hade 'dubbelrullen' som GST1400CE verkar sakna.

140CE var toppmodellen för något år sedan.
    1400CE verkar vara snarlik i specen, men utan belysning, inte lika avancerad bladstyrning och kräver verktyg för att vinkla bottenplattan. Kanske är tänkt som grov/byggsåg numer.

Redigerat 9 jan 2015 16:31
    • Laddar…
  15. ceson
    Medlem · Nivå 13
    Den kommer också i hantverkarväska och inte i L-Boxx vad jag kunnat hitta. Lindarn har 1400CE för 2195:- och Rubart verkar ju ha 140CE för 2115:- + frakt med adapter,ljus och L-Boxx. Snurrigt blir det:)

• Laddar…