Byggahus.se

GSM uppringare

1. K
    Medlem Nivå 4
    Hej på er,

har åtagit mej uppgiften att inskaffa samt installera en GSM uppringare (larm) av något slag till områdets pumphus.
    Vi har tryckhöjning för dricksvattnet i pumphuset och vill kunna övervaka temperatur, inbrott, stömavbrott m.m och få meddelanden utskickat till några i styrelsen (som sedan kan vidtaga lämpliga åtgärder beroende på vad som inträffat)

Är det någon som har förslag om en bra produkt för detta ändamål ?

Kalsipper

2. it-snubben
    Medlem Nivå 11
    Det som jag först kommer att tänka på är produkter för drift/tempövervakning av mindre datarum och liknande.

Tex:
    http://www.iotec.se/svindex.htm

Har själv erfarenhet av just denna då den finns i ett serverrum jag ansvarar för. Den är lättanvänd och har skickat sina sms när den ska. Det finns säkert fler liknande produkter. Jag kan tyvärr inte kolla vad den köptes in för just nu.

3. N
    Medlem Nivå 4
    Vi har ett GSM larm (endast inbrottslarm, JA-63) köpt från http://www.gb-trading.se. Vet att det finns en del tillbehör till detta, bl.a termostater, vatten/fuktdetektorer etc. om de är bra har jag dock ingen aning om.
    Larmet har fungerat klanderfritt hos oss (förutom byte av ett back-up batteri) i 1 1/2 år. Man väljer själv vad som skall rapporteras via SMS/telefonsamtal upp till 8 personer vill jag minnas. Finns även att beställa (billigare? dock vet jag ej om de har alla prylar) från www.alarmera.se (samt säkerligen fler ställen). Kanske kan det vara något för er?

4. F
    Medlem · Nivå 10
  5. B
    Medlem Nivå 5
    Hej jag skulle valt en SMS -modul från Telecontrol E-6480342 i elektroskandias katalog eller möjligen GSM-fjärrstyrningsenhet och larmsändarenhet RC60SMS E-6480021 .
    Dessa skulle nog funka bra.
    kolla även med Flygt pumpar www.flygt.se De har bra produkter för larmöverföring .
    Lycka till ...

6. E
    Medlem Nivå 12
    håller med frohike.

Klockren, kan sända 4 olika sms....

7. S
    Medlem Nivå 1